AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.668

Finns 540 ´93-´94 endast i Automat?

Sida 2 av 2
Robert.O
Hej Shi , när skall du vakna upp o inse att verkligheten inte besår av bummand e36 or först vid alla rödljus.

En 192 hp 325 hänger inte med , inte ens nästan , en frisk 540. Inte heller får man en fin 540 med 13000 mil bakomsig för 70 lök , glöm det. Kolla på BMW.de inte mobile, där har du vad en fin 540 skall kosta. Ca 100.000 för en 93-94 med bra utr.

Ma
160
Mattias1
745iA-04, safirsvart
håller med robert o,
man får vad man betalar för, det bara är så....

billiga bilar finns det gott om....men tål dom att synas...

full fart spar tid
Håller me Robert O....gå å lägg er 3-serie diggare =) MvH Mr-speed

go for 540 manuell
hej

540 kom med manuell 94 el 95. det finns 6-vxl manuell till i alla fall -95an, ej säker hur det är med 94an.

bara ut o leta, kolla www.mobile.de, där finns allt!!

323E21terror
540 fick den manuella lådan som 94ans modell, och jag ser ingen anledning till varför man bör välja en automat istället för en manuell..en stor klick glädje är ju BMWs manuella lådor som dessutom inte allt för sällan koras till värdens bästa växellådor i diverse tester. Med automatlåda drar 540 mer soppa, sämre prestanda, tyngre=sämre vägegenskaper, samt sämre hållbarhet vilket inte blir gratis för den som får oturen att renovera lådan. Det finns en del manuella 540 på tex Mobile.de...sist jag kollade några veckor sedan stötte jag på 3-4 stycken åtminstone. Grejen är den att i Tyskland så anses det som extrautrustning med automatlåda (även i Sverige kanske??)och de kunder som köpte dessa bilar nya hade merparten en mycket god ekonomi och köper man en mycket dyr bil så tar sig de flesta råd att även utrusta dem...av den anledningen
så finns det mest automat till 540 modellen. Det där med sämre utrustning visar sig även på att de allra flesta 540i har tyvärr endast tygklädsel i, vilket är irriterande anser jag iallafall.

farten är min drog
Det var inte längesen jag hittade en 540 manuell -95 på bmw.de begbilssidorna. Pris under 9000 euro, borde väl bli ca. 85k kr för er som bor i sverige.. välutrustad var den och att den finns med på bmw.de borde ju tyda på fint skick.

- g - (vill ha 540, grr för importbeskattningen i finland..)
br
22
broken
540i -98
Kul detalj att många 540i verkar ha tygklädsel.
Jag fick min typklädsel bytt till skin för en ganska ringa peng av handlaren i Tyskland.

Efter kört lite automat e39 540ia kan jag bara säga att den 6vxl manuella ger en *helt* annan upplevelse. Jag har kör min nu i 800mil och flinar fortfarande varenda gång jag kör bilen.

Sh
45
Shi
320IC ´92 (17" M3)
Robert: Läs en gång till så ser du att jag skrivit att man PISKAR 325or MED 540... Inte tvärtom som du verkat tro... Så frågan e vem som verkar behöva vakna upp... Sen så har jag både sett o provkört 540 93-94 som gått mellan 12000-17000mil för allt mellan 65000-85000 kr. RIKTIGT fräsha och fullutrustade har vissa bilar vart och andra inte. Så de så
Shi citat av dig:

"Min gamla 325a gick på 100lök! för exakt ett år sen... O den lilla bilen PISKAR man ju me 540 NÄSTAN så man hänger på äldre M3or ju! mmmmMMM längtar! "

meningen är inte helt tydlig...därav missförstånden av ditt uttalande....önskar dig lycka till med att skaffa 540...540 med sexväxlad låda är brutala bilar...har kört en...den är mycket snabb....!!!

/Simon
Sh
45
Shi
320IC ´92 (17" M3)
joo lite otydligt kanske men som sagt så står det att man piskar 325or MED 540... Ett D efter me hade nog förtydligat något :> Trofan att 192hk inte hänger på 286hk... Sålänge dom 192 inte sitter på en 2hjuling ;)
Ma
160
Mattias1
745iA-04, safirsvart
sex växlade 540 är rätt ovanliga om vi pratar e-34, även i tyskland, fick leta rätt länge innan jag hittade min.

full fart spar tid
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Broken:
Hur mycket gick det på att byta till SCHINN, och hur lång tid tog det? Var gjorde du det?
Mvh
Marin
_j
11
_jc_
540i Touring -95
Tjena
Kan rekommendera 540 manuell, har dock inte provkört aut (de sägs vara goa de mé).

Men om man inte växlar kan man ju lika gärna sitta på passagerarsidan ;o) och käka en whopper.
nån som vet hur mågna som producerades me manuell/automat nån som har nåra siffror på de MvH Mr-speed

go for 540 manuell
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.