|
|
|
|---|---|
|
Hejhej! Som sagt, jag bytte diffklump på min 320 E30 -89...innan fungerade hastighetsmätaren klockrent. Men nu har min nya klump (325 stora diffen) slukat upp dom två pinnarna (en kortare & en längre som mätare av pulserna), dom har alltså malts ner i min klump..Ingen idé att sätta dit en ny givarkontakt om det blir samma grej igen.. Min GÅTA är alltså, hur kan detta fenomen uppstå? Är den olika från 320 & 325, stora & lilla diffen, Ska jag köpa en ny givarkontakt från 325 eller? Säkert någon här som vet :) hoppas MVH | |
parolof |
här kan du se om det skiljer Länk |
|
08 PULSE GENERATOR, SPEEDOMETER Verkar ju vara samma/lika ?! Hjulet i diffen har antagligen skrapat tag i kontakten, så frågan är väl om det finns olika, om jag ska ha en som är "djupare" så det inte tar i ... Men å andra sidan, den funkade ju flera dagar, man tycker ju att isåfall hade det brakat på en gång i stort sett.. |
|
|
det enda jag vet i ämnet är att det finns ju 2 olika givare, iaf så skiljer kontakterna, dom äldre har flatstift medans dom nyare har runda stift i själv givaren...slog upp givaren i etk'n och enligt den så är det samma givare (med undantag för att det finns 2 olika utförande på stiften) i alla e30... MVH Johan K |
|
|
Ja precis, runda & flata stift känner jag till. Jag har runda. Något är på tok iallafall.. |
|
|
Köpte ny givare på BMW idag 230:- Monterade dit den och nu funkar det klockrent. Jag tror till 99% vad felet var att den förra gick åt helv**.. Plattan man skruvar dit den med..rund med en "halvmåne", halvmånen var sliten så det glappa. Tog min förra så nu sitter allt riktigt på plats! Snart besiktning ;) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.