|
|
|
|---|---|
|
Hej alla BMW fantaster där ute... Jag har precis köpt mig ett beggat navigeringssystem vid namn Philips Carin 520 (VDO Dayton MS 5000). Det verkar vara ganska enkelt att koppla in (om man läser manualen) men den måste ha en kabel sittandes på hastighets givaren (sensorn). Då är min fråga om nånn vet vart jag hittar denna i min 520i från 1991 ? Alla förslag är välkommna! MvH /JimpaStäll | |
|
På baksidan av diffklumpen enligt Bentleys Service Manual för E34:or. Mats E BMWCS 3050 |
|
BMW jonas |
det ska sitta två kontakter nere vid startmotorn den svarta kontakten ska det va den andra är grå mvh jonas |
BMW jonas |
kolla något av dom i min handbok visar den så som jag beskrev |
|
Kablarna lär ju gå upp till instrumentgruppen. Bentley har inte med 520 (fanns inte i USA) men om kontakterna är märkta på något sätt så heter den i handboken "connector D", kablarna till sensorna är två stycken och är en brun och en brun/röd.(gäller 525 89-92) Mats E BMWCS 3050 |
|
|
Kolla om du inte har en svart/vit kabel i stereo kablaget.isf har du hastighets-signalen där. JonasLö |
|
|
Tack för alla tips! Jag ringde en kille som håller på med navigeringssystem och han berätta att jag förmodligen har en svart/vit kabel i mitt stereo kablage. Ska kolla när brorsan kommer hem från jobbet med bilen. Om jag inte har den kabeln så sitter det som ni sa en brun/röd kabel bakom instrumenten som oxå går att använda. |
|
| Jag har kollat lite nu på bilen men jag kom på att jag helst utav allt skulle vilja trycka in så mycket kablar som möjligt under baksätet (där kommer även navigeringsenheten sitta). Då undrar jag om någon vet vilken kabel det är man ska använda från alla dom som finns där under. Tror själv att det är den röd/bruna som kommer ut ur plåten på högersidan. | |
|
Kan vara så. Sensorn har likadant färgade kablar hela vägen, en brun och en rödbrun (enl. boken). Försök kolla vart kabeln tar vägen, borde ju gå ner till diffklumpen om allt stämmer. Mats E BMWCS 3050 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.