AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
2.669

Bra pris på z4 3.0?

Sida 1 av 2
Go
6
Goran81
BMW Z4 3.0 -03?
Hejsan alla!

Äntligen ska man bli ägare till en BMW z4. Jag kommer med största sannolikhet åka och köpa en 3.0 nästa vecka och jag tänkte höra lite med er entusiaster här på forumet lite vad jag ska tänka på innan köpet och om priset vi kommit överens om är vettigt.

Info om bilen:

BMW z4 3.0
2900 mil
2 ägare, importerad från tyskland
Sterlinggrå metallic
18" stjärnekerfälj
Navigator business
Elstolar
regnsensor
xenon
velourmattor
larm
HiFi Professional

Enligt säljaren är bilen, förutom ett par små stenskott, i väldigt bra skick. Vi har sagt 270000:- vilket jag tycker låter vettigt, vad säger ni?

Är det något speciellt man bör titta extra på innan köp?

Tacksam för hjälp!
Ho
1.395
Hobbe Z4
BMW E82 1M -11
BMWCS/BMWSC
Stockholm
Låt din lokala BMW återförsäljare serva bilen nästa gång så att inga ev. garantiåtgärder från BMW:s sida har missats.

Kolla att all elektronik fungerar, och att inga konstiga gnissel/skrammel finns.

Ta en riktig lång provtur och njut !

Z4 3.0 Kelleners
Länk
Do
190
Dorfmeister
BMW 320dxdrive touring msport 2021
Det är ju inte direkt billigt men kanske inte dyrt heller.
Förutsätter att den har M-chassiet, annars ser den helt mupp ut med 18" på!

Kul med navi, se bara till att den fungerar riktigt.

Jag hade inte gett mer än 250,00 men å andra sidan gillar jag inte att förlora pengar., dessutom är det KNAPPAST säsong för en cabriolet idag!
Helga
Tycker det är sniket av Dorfmeister att säga att 270 inte är direkt billigt.
Mycket bil, mycket motor och mycken utrustning!!
Lite mil, lite pengar och senaste årsmodell!
Helt klart ett bra köp!!

//Helga
Är det 2 ägare i Sverige eller 1 i Tyskland och 1 här? När importerades den, och vad var miltalet då?

/ Mvh Joakim

Länk
PE
144
PEH61
X3 30D -14
Z4 3,5 iS -10
Tycker också priset är lite i överkant mest med tanke på årstiden 250-260 tusen skulle jag tycka är rätt pris idag, vad är det för årsmodell -03?, Navigator business är väl lilla navigatorn och därmed värd lite mindre än den stora.
Kontrollera att allt elektriskt fungerar som det ska inkl. elcaben annars finns det nog inget att se upp med på bilen utan lycka till med köpet.
Go
6
Goran81
BMW Z4 3.0 -03?
Tack för svaren!

Bilen importerades juli 04, hade då gått 2000 mil och haft en tysk ägare. Jepp Navi business är den lilla navin.

Årsmodellen är en 03
Do
190
Dorfmeister
Helga: Detär ju inte direkt billigt heller så det är knappast snålt av mig att säga så...

Dessutom med facelift i antågande, snö, ej stora navin och att det inte är en -04 så är det inte BILLIGT.

Sålde min bil för 6 veckor sedan betydligt biligare än så och med mer utrustning, dock inte navi men en snik navi kan kvitta(+ 6-8000 max)

Därför har jag belägg för att säga att det inte är billigt.

Ju mer jag tänker på det sä är det faktsikt ganska dyrt med säsongen i baktanke, det är ju nästan bilhandlar pris!
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Dorfmeister: Jag tror du har rätt, även om faceliften var mindre än jag trodde så kommer väl de nya motorerna att göra endel, men det största problemet just nu är säsongen! Få är speciellt sugna på att direkt behöva punga ut 17" vinterhjul, hardtop alternativt vänta i 6 månder med att börja bruka bilen.

Ic
62
Ice
740IA -98
X5 3.0d -05
Z4 3.0 -03
520IA -91 slitvargen
Tycker att priset är bra. Du hittar inte mycket billigare i Tyskland.

Smakar det så kostar det. För övrigt en kanonbil.
Hade inte släppt min för det priset.

Lycka till!
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Ice: Partisk? :)
Go
6
Goran81
BMW Z4 3.0 -03?
Priset är en intressant fråga!

Hur som helst kommer jag inte att köra bilen någonting under vinter, så jag kommer inte kosta på den någonting förren till våren. Eventuellt ett vindskydd, det verkar inte som att det medföljde.

Jag får betala 146 kr i månaden för garageförsäkringen under vintern, vilket är försumbart i sammanhanget.

Det tar dessutom en massa energi att leta bil, ska bli skönt att ha allt klart inför våren då det bara är att plocka ut den och köra.

Det som verkligen lockar med bilen förutom motorn är HiFi pro som på pappret verkar sjukt nice. Är det någon här på forumet som kan beskriva hur bra det verkligen låter. Är det precis så bra som man kan förvänta sig av 430 W med två "subbar"?
eF
900
eFx
520d Touring -09
Jag tycker HiFi-Prof. låter helt okej för att vara standard, funkar kanon och går att kräma på riktigt bra om man vill.

Kan rekommendera navi prof. också, är mkt trevligt med inbyggd display och så. Business verkar lite sådär, men fungerar säkert det också.

/eFx
www.z4.se
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Genrellt sett så är ljudet i alla BMW bilar en besvikelse, och det blir inte bättre utav att bilen är öppen.
Visa användare
71
Peter_E
Audi S4 -05
VW Transporter -93
Dorfmeister:
Man skulle ju även kunna säga att du sålde DIN bil alldeles för billigt...
Alla ni här som kör Z4...kör ni på vintern? Med eller utan hardtop?

/ Mvh Joakim

Länk
Visa användare
71
Peter_E
Audi S4 -05
VW Transporter -93
Tänkte i år köra ett par månader med hardtop. Tidigare 3 vintrar körde jag tt utan hardtop och det gick lika bra det...
Ic
62
Ice
740IA -98
X5 3.0d -05
Z4 3.0 -03
520IA -91 slitvargen
Acey: Okej då...lite :-)

Första vintern med Z4a för mig. Jag kommer inte ta ut min efter att de har börjat salta vägarna, bor i söder. Har inte HT till min och tycker det vore synd att få saltstänk på cabben.

Till er som köpt HT, har ni gjort det direkt av BMW. Kostar ju skjortan...

Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Ice: Vet att det finns ett par som åkt ner till tyskland och köpt, både direkt av BMW och begagnat. Priserna är så mycket lägre att det faktiskt lösnar sig.

Do
190
Dorfmeister
Peter E!
Jag sålde inte min bil för billigt, jag sålde den för vad den är värd!
Det är inte speciellt många av de z4:orna som exempel vis ligger på BLOCKET som blivit sålda de sista 3 månaderna...
Det beor inte bara på säsong utan i de flesta fall på ett för högt pris.

Visa användare
227
oooo_quattro
520xDT -16
270.000 för en Z4, snart 3 år gammal och med hela 3000 mil på mätaren - gratulera säljaren. Mkt bra pris! 240k mer rimligt. Bilen saknar ju NaviPRO och PDC och är inte alls välutrustad. Hoppas verkligen det är M-chassi på den.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.