|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| jesperado: jag har knappt hunnit köra den ännu.. fick den för en vecka sen =) | |
|
jesperado: jag har inte hunnit kolla motorn än.. fick bilen förra veckan och har inte hunnit vara ute med den.. måste besiktiga först |
|
nxv |
Jeppe: du får ursäkta mina tidigare utfall, men jag blev så enerverad. Men jag tycker endå att alla besiktningstekniker jag har haft har varit "orättvisa", för kommer jag in med en av mina föräldrars bilar eller någon av bilarna från bilhallen som är av nyare modell så får man ett glatt hallå och hjälpsam information. precis som man vill bli bemött! Men när jag kommer med min gamla trotjänare så är dett annat ljud, oftast inte ens ett hallå, utan bara "betala i kassan" sen slår dom tills de blir blåa för att det ska gå hål i någon balk eller liknande. Första gången jag besiktade volvon i Kalmar så blev jag så otrevligt bemött att jag aldrig mer besiktar i kalmar förutom när jag gör regbesiktningar. Killen slog och slog på min dragkrok (som var 2 år gammal) tills den blev bucklig så att han kunde ge mig en två. Jag sa att jag bara gett 2000kronor för bilen, så några tvåor får man kanske räkna med. Och besiktningsteknikern menade på att bilen inte ens skulle vara värd halva priset. Nu kan det ju vara så att han hade haft en mycket dålig dag, eller bara hade något emot 740isar. men ska det verkligen gå ut över mig? Det är inte min mening att angripa dig som "besiktningsgubbe", du verkar hålla koll på vad som är vad, och verkar vara väldigt trevlig åxå. du har inte lust att flytta ner till småland..? :) Bilen på G: Länk |
|
Istället för att gnälla att besiktningen hittar fel på bilen får man tänka så att de är bättre att dom hittar fel än att du upptäcker felen då du åkt av vägen eller krockat med nån. Tycker de är bra att vi måste besikta bilarna, annars skulle de säkerligen vara dubbelt så många olyckor på våra vägar. MvH Björn |
|
|
nxv: Har du blivit bemött på det viset du beskriver så är det beklagligt, men jag tror och hoppas att den typen av tekniker är en minoritet inom företaget. Tyvärr är det ofta så att ett fåtal "rötägg" kan ge en hel yrkeskår oförtjänt dåligt rykte... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
| Apropå lagen om katalysator på bilar f.o.m. -89, så är min -91a godkänd utan katalysator. Besiktningsmannen vart lite konfunderad när han gick in under bilen och letade, men eftersom den är tillverkad så från fabrik var det ok. | |
nxv |
jeppe, tyvärr är det ju så med de flesta yrkeskårer. blir man dåligt bemött på ett ställe tror man automatiskt att det är lika dåligt på andra ställen. jag vet folk som aldrig äter på Macdonalds för att de blivigt illa bemötta på ett ställe nångång. tråkigt men sant. Bilen på G: Länk |
nxv |
m3italia: tufft att ha en 91:a utan katt :) det skulle jag åxå vilja ha. Bilen på G: Länk |
|
m3italia: I Sverige kan man registrera en bil utan katalysator fram t.om årsmodell 1994 förutsatt att den saknade katalysator i ursprungsutförandet. Inte helt ovanligt när det gäller import från lite mer "udda" länder... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
nxv |
men hur lyckas man importera en bil ifrån italien? Italien släpper ju inte alla papper som behövs för att registrera bilen i sverige. Bilen på G: Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.