|
|
|
|---|---|
|
Är det någon som vet om det är skillnad på stereos från USA mot de som säljs i sverige. Har kollat på e-bay där verkar de flesta heta Pioneer Premier och ha en nolla mindre i namnet, tex Pioneer Premier DEH-P960MP (mot Sveries Pioneer DEH-P9600MP). Är det skillnad på USA marknadens apparater eller är det bara namnet? mvh ph | |
|
RDS-radio lär ju tex, saknas... deras system kalla PLL eller vad det nu va... _______ /Chrille Länk |
|
|
plus att de bara använder .0 och .5 i kanalsökningarna dvs du kan inte lyssna på 104.3, 107.1, 93.8 etc. Dagbok:Länk |
|
Ulke |
Så var det förr i alla fall... MEN till exempel Alpine har nu på alla sina nyare aparater omställning av frekvenserna för mottagning av radio även med svenska/Europeiska sändarfrekvenser (sitter en knapp på undersidan av apparaten). Jag skulle mycket väl kunna tänka mig att så är fallet även på nyare Pioneer, men det får man fråga om..... RDS däremot faller bort på dessa modeller.... mvh Ulke |
Ulke |
Men å andra sidan...... Om enda skillnaden är RDS vara eller inte, så skulle jag i alla fall prioritera köp av en modell med för övrigt exakt samma specar till under halva kostnaden mot i Sverige..... ..... |
danny69 |
Har Pioneer detta? Att man kan byta frekvens till Europa? Hade en Sony-stereo förut som inte hade den möjligheten. |
Ulke |
Har skickat ett mail till pioneer USA och återkommer med säkre besked... mvh Ulke |
Ulke |
Kan nu tyvärr bekräfta att PIONEER ännu ej har följt efter Alpine och gjort det möjligt att problemfritt avnjuta radion i svenska klimat på en USA importerad enhet... Ajja, tur att man föredrar Alpine då :o) mvh Ulke |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.