AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.698

Val av casterbussning till M5 3,8?

Sida 2 av 2
Smiley@-Det ser ut son de har sluttet å føre de foringene som jeg kjøpte hos bimmerworld.com.
Ang. staget fra 8serien så ser det omtrent slik ut ja.

pe
3.381
per_j82
525i -90
525i -93
528i Touring -98
M5 -03
M5 Sedan utan Nürburgring paket har 18mm på krängningshämmarna bak. Med Nürburgringpaket har dem 19mm bak. M5 Touring med Nürburgring paket har 20mm bak vilket är det grövsta man kan få tag på. De passar dessutom på alla E34:or. De är enkla att byta, men på M5 måste du hänga ned avgassystemet.
Smiley©
Pelle Persson

Nej man vill inte att bussningen ska trilla isär helt och hållet, det verkar lite farligt!
Grunts bussningar är dom dåliga också?

Vad menar du med: "Bak måste man demontera pitmanarmen (detalj 6 på [LÄNK] ) för att inte få kraftiga brytningar i bussningen" ?
Nåt jag inte hängde med på?

Ang. ställbara kränghämmare så blir det nog inte såna, för jag har inte en blekaste hur man ställer in sånt.
Så jag funderar på att sätta på en kränghämmare bak från Nürburgringpaketet (19mm) eller från M5T med Nürburgringpaketet (20mm) för att göra det lite enklare för mig.

per_j82

Är du hemma nåt på kränghämmare?
Tänkte på vilken jag bör ta, 19 eller 20mm? vad blir skillnaden på bara 1mm?
Den som sitter på idag är 18mm.

/Thomas

P.S. Jag svarar så sent för att nån tomte hade grävt av fibern, så jag har varit utan internet en vecka nu. D.S.
Visa användare
777
Frapp
323ti -98
118d -08
Pelle Persson:

Visst har framhjulet en cirkulerande rörelse, men hur kan denna cirkulerande rörelse möjligen fortplanta sig till bussningen? Det sitter ju en kulled i andra änden av länkarmen och den torde ju ta hand om den cirkulerande rörelse som uppkommer...? eller?

Någon som vet hur skillnad det blir med powerflex i silenblocken? Och vad händer om man ökar till en grövre hämmare bara bak?
to
144
topbone
320d -03
M5 -89
E34 535 585hk
E30 318is -banbil
E30 345i 617hk
lyft upp bilen vrid ratten ock kolla istället du får en vridning i bussningen i bakre tryckstaget har med framvagnskonstruktionen att göra....
Visa användare
777
Frapp
323ti -98
118d -08
ok. där ser man
Visa användare
777
Frapp
323ti -98
118d -08
Hmmm...
Får ursäkta min dumhet. Tänkte bara i banor om att hjulet fjädrar upp och ner. Det slog mig inte att bilen ska svänga också;)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.