|
|
|
|---|---|
|
hej har en 525ix 93 med M50 motor och har en brutalt svajande tomgång. undrar var sitter tomgångsmotorn. vore tacksam om någon hade en bild el utförlig beskrivning. | |
|
Hej! Jag har haft svajande tomgång lite från och till ganska länge men har inte kommit mig för att fixa det. Idag gjorde jag i alla fall en rengöring av tomgångsmotorn som ett första steg i felsökningen. Den sitter under insuget inklämd tillsammans med en massa slangar. Det går att få loss den utan att demontera insuget men det är ordentligt trixigt och små händer är bra att ha. Tomgångsmotorn är nummer 6 på den här bilden: Länk När jag hade monterat loss motorn kunde man känna att den roterande delen därinne gick trögt. Jag blåste rent med startgas och monterade tillbaka allt igen. Vid provkörningen kändes inga tendenser till hoppande tomgång men man vet ju aldrig hur det blir sen. Jag är försiktigt positiv till resultatet i alla fall. Här är förresten en länk som beskriver ingreppet: Länk För mig fungerade inte bilderna på den länken men den kanske kan vara till hjälp ändå. Mvh Johan |
|
|
jag fick bilderna att fungera på länken och det kommer vara till stor hjälp.TACK kommer fixa till det idag hoppas att detta löser problemet, |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.