|
|
|
|---|---|
Jompa E |
Helloj! Tyckte bilen kändes lite orolig på motorväg. Jag var och besiktiade min bmw igår, och får då veta att vänster spindelled va paj (ombesikt). Ringer idag till BMW Solna och kollar vad de kostar att byta den. då sägar han att spindelleden kostar ca 1200:- det var vad jag hade räknat med. Men att det tillslut med arbete skulle gå på ca 6000:- tycker jag är TOK dyrt!!!!!! Måste det kosta så här mycket? Är det svårt att byta den själv? Mycket tacksam för svar!! /Jompa E36 cab |
Haettman |
tycker jag verkar lite dyrt, Inte speciellt svårt att byta själv borde vara tre skruvar. Kan vara så att det behövs special verktyg. Ta en titt under och kolla hur det ser ut. Ser detlätt ut så är det det också. |
|
Har för mig att mitt byte (material + arbete) gick på runt 1200:- på BMW i Umeå... 6000 låter på tok för mycket! //Koffe |
|
Fröys |
Spindelleden som jag köpte kostade drygt 200:- på BMW i Örebro. Jag har för mig att de skulle ha ca 600:- för att byta den. Det går att byta ganska bra själv bara man har tillgång till något att pressa i den nya leden med. Ett tips kan vara att plocka bort hela armen när du ska sätta dit den nya. Lycka till |
|
Bytte min undre spindelled kostade ca 250+550 för arbetet.. det gjorde jag på en lokal verkstad.. en kunnig "mek"... Man behöver inte lämna den till BMW verkstad om man har någon annan man kan lita på.. /Micke |
|
|
Det är möjligt att mitt gick loss billigare oxå, har inte kvittot på mig =) Jag kan återkomma om pris på BMW-verkstad... //Koffe |
|
Moller |
Det är inte så svårt att fixa själv... Ett tipps är att du tar bort hela länkarmen så blir det enklare att jobba med det. |
|
Nu har jag kollat. 585 fick jag betala i höstas på BMW i Umeå... (Inkl. arbete och material) //Koffe |
|
powsgli |
1200:- komplett arm med arbete på Bil o el i Ludvika. |
|
om du ska göra det själv så rekommenderar jag att du byter hela länkarmen inkl spindelled, det är jättelätt klart på 1,5 timme |
|
|
Tur man kör E30 lite billigare där, Köpte komplett bärarm med spindelleder från motornord för 670:- var ganska lätta att byta det enda som var ett h-vete var att få loss gummi upphängningen bak. Provade först med skruvstycke och slägga...inte en mm så jag åkte till en bilmek som hade en press och då lossnade den.. min rekomendation är att ska man byta bärarm på E30 köp en ny upphängning samtidigt den var inte dyr. +skaffa nya lock muttrar annars kan spindelederna börja snurra när ni ska skruv fast. Mvh Micke |
|
|
VA? skojar du, en spundelled till en volvo kan man ju köpa på biltema för 100:- och byter den på mindre än en timme, skulle aldrig ge ens 500:- för det med jobb inräknat. [Varför ha en motor som suger, när det finns fläkt?] |
|
|
jag bytte på min gamla bil leden kostade knappt 200 plus moms och bytte den själv. Lånade ett specialverktyg på bmw. tog en timme ungefär. Livet är för kort för att köra diesel!!! |
|
|
Dom måste ha provat å lurat dig! På min 325:a bytte dom bägge å dom kostade ung. 210:- ink. moms! 1000:- kosta de totalt! Men tyvärr måste man ha specialverktyg, annars hade man fixat de själv! DUMPA den verkstan!!!! |
|
Mangemannen |
Sickan> Vart nånstans gjorde du det. Förenade bil i malmö ska ha 2200 inkl moms för båda. Ingen som vet något billigare ställe?? |
|
BMW i Solna tog ca 1200 för att byta vänster spindelled till min förra bil. Mvh Johan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.