|
|
|
|---|---|
|
Har sökt efter liknade problem på forumet, men inte hittat nåt riktigt likadant fall. Har inga problem med tomgång, varken när motor är kall eller varm. Kan köra typ 10 - 20 mil, ligga runt 130 km/h eller 3000 rpm och allt funkar bra med tomgången (=ligger som vanligt på jämt 500 rpm). Om jag däremot kör lite hårdare (aktivt?) och ligger runt 150/160 samt 4000 rpm, så börjar tomgången svaja/pendla runt 1500 rpm +- 200 rpm. Så fort jag stänger av motorn och startar igen, är allt som vanligt. Är det fortfarande insugsmembranet, som orsakar fenomenet eller vad kan detta beror på? --- Min första BMW | |
Amethyst |
Hej ser att du har en 530i 93a tycker du ska söka på "tomgången svajar" Länk ää här e den iallafall BOOM BOOM BASS |
|
Den tråden har jag faktiskt hittat själv också samt ett antal andra genom att söka inlägg med lite olika sökord, typ precis som ditt förslag. Men tycker inte att andra som beskrivit sina problem haft samma sympton med tomgången, som jag har utan mitt är lite av annorlunda karaktär. Orsaken/lösningen kan dock vara lika som de andra haft, men det vore intressant att veta om någon ha råkat ut för en precis samma grej och hur man åtgardat det. --- Min första BMW |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.