|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Det gäller en BMW E46 328i Någon som har något att rekomodera? MVH Jonas | |
|
BMWs eget nyutkomna är kalasfint ljud i och dessutom nyligen prissänkt emd över 1kkr. Mvh Asken |
|
| vad är det bmw har? kostar de då? | |
| Vilket system är det Asken menar? | |
|
EISENMANN! Det existerar inget annat efter att jag monterat det på min bil i fredags! Så sjukt nöjd med ljudet, och då är det inte inkört än. Eisenmann slutdämpare med högsta ljudnivån och ersatt mellandämparen med soundpipe. Köpte från Xerius-Racing, tog ungefär två veckor att få hem det, och de är otroligt trevliga och serviceminded. Skall se om jag kan fixa någon ljudinspelning och lite bilder idag. Har dock bara min vanliga digitalkamera, och den är ju ingen höjdare att spela in ljud med. :( Men som sagt, något annat än Eisenmann existerar inte för mig. |
|
| Hoppas asken har lite mer info om orginal sportsystemet....går i sportavgasköpar tankar med :) | |
|
Fabror Asken(Som numera bor på bensinmacken) pratar om Bmws egna sportsystem som monterades på E46 STCC edition bilarna (Med 135M och M-sportpaket) Såhär ser de ut till 330n: Länk Jag har lyssnat på det en del när jag provade en 330 Stcc edition och de är klart mullrigare och mer metallisk ljudbild än standard. Jag valde att montera Eisenmann på min 330 då man kunde välja ljudnivå osv. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
| nån som har ljudklipp?? | |
| ljud och prisexemplar tack | |
| 750 dollar för slutburken? billigare med raka rör ju, borra hål i orginal dämparen istället, sätt i plugg när du ska besiktiga den | |
|
MrWeizel: Väntar på ljudklipp... Är själv sugen på att fixa min bil. |
|
|
Här är ljudklipp: Länk Taget med min vanliga digitalkamera, så ljudkvaliten är väl inte den absolut bästa. But it does the trick Som jag sagt innan, Eisenmann slutdämpare med Racing Performance, och soundpipe som ersätter mellandämparen. Bilder på monteringen finns här: Länk Tog 1½h att få loss avgassystemet, annars flöt det på rätt bra. Var ju några "smått" rostiga delar, som fick bytas/nytillverkas. |
|
|
ok, tack för länken....skall skaffa ljud på mitt system, ingen anning va d e, men låter gör de...lovar står du bakom bilen så känns de i hela kroppen. På tomgång...obs ej hål el dylikt på några rör.... varför är det bara 1 dämpare på 325i? |
|
|
Jag vill inte att det skall kännas i hela kroppen på tomgång. Sånt får Volvoraggarna med 740 och stuprör stå för ;-) Det skall vara lite dovt, men inte särskilt högt alls på tomgång, och sedan höras när det gasas. Så som bilen låter efter i fredags är mitt drömljud. Så jag är hyffsat nöjd! |
|
|
inget 740raggar ljud, riktigt dovt bara, hörs innt så mkt bara känns "power" hur lägger man upp länk här? ska fixa lite ljud |
|
|
Bilder från min installation: Länk Länk Länk Länk Länk Länk Länk Mer info finns i min dagbok(länk nedan) Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
| behöver man öronproppar efter en timmes motorvägskörning?? | |
| behöver man göra ingrepp på bakspoilern?? | |
|
På fredag har jag monterat mitt system och då ska jag försöka få in en ljudfil i dagboken. Asken PS nej inga ingrepp i spoiler med originalsystemet. Dock passar den bara från E46 och uppåt. |
|
|
Buzz: Ljudnivån är precis som orginal vid jämnt gaspådrag. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
ojoj nu blev man bara mer sugen :) Tack för filerna! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.