|
|
|
|---|---|
|
hej folks. jag skall justera handbromsen på min 750 ia, 1995a. är det någon som vet hur man går tillväga??? har lyft up bilen med avtagna hjul i bak. men jag kan inte tänka mig att man måste denontera skivbromsen bara för att justera. det måste man ju om man skall bytta belägg förstås. OVÄSEN | |
|
Hej! Det går att justera utan att ta av bromstrumman, men problemet är att det är svårt om man inte vet hur det ser ut! Kanske denna länk kan ge tips! Länk Vixit, dum vixit, laetus |
|
| Det funkade jättebra för mig att justera som det står på sidan under länken. Fast ena sidan hade justerskruven fastnat så fick ta dän ena skivan endå. Var lite svårt att hitta skruven i början bara och vilket håll man skulle skruva åt. | |
|
tackar det fungerade fint jag fick ta av bromshoken och skivan. sen fick jag skruva på justerskruven tills jag inte kunde trä över skivan. släppa ett par hack så skivan passade på, på bägge sidorna. drog handbroms pedalen 3 hack känna på hjulen och justera höger ett hack trampa ner pedalen 4dje hacket och hjulen var fast. monterade allt igen och tvätta bilen som ny. tackar för tipsen OVÄSEN |
|
|
handbromsen blev godkänd i bilprovningen de va så göttttttt hade OVÄSEN |
|
| Grattis | |
| Hej, Kan du vara snäll och maila mig om du vet hur man kan göra det. | |
|
det kommer inte jag ihåg nu, men läs allt som står i autopower. vad jag minns så var det inte så svårt. OVÄSEN |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.