|
|
|
|---|---|
|
Bilen niger eller drar ner kraftigt på höger bak när jag drar i handbromsen. Tyckte att hela upphängningen trycktes uppåt och misstänkte att silentblocken var slut. Dessa är nu bytta och jag tycker bilen ligger bättre på vägen och ålar sig inte längre som den gjorde innan, men problemet med nigningen kvarstår. Har justerat handbromsen så att den tar jämt bak och båda hjulen låser sig samtidigt. Det finns även två små länkarmar på båda sidorna, men dessa verkar ok! Lyfte i hjulhusen och tycker att jag har något sämre dämpning på höger bak. Bilen har nivåreglering och jag har inga oljeläckage någonstans. Är det någon som varit ute för samma problem? Tacksam för alla svar Håkan Hagelkvist | |
|
Att den niger höger bak låter ju onekligen som att bromsverkan på vänsterhjulet är dålig eller obefintlig, men är du säker att dem tar lika? _______ /Chrille Länk |
|
| Alternativt så är höger bakdämpare och fjäder slut. | |
|
Att dra slutsaster angående bakvagn och hjulupphängningar på grund av att bilen "niger" när du drar i parkeringebromsen är omöjligt, det är med allra största sannolikhet ojämn bromsverkan på parkeringsbromsen det rör sig om... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Håller med jesperado... om du ställer bilen på ex gräs,grus,snö och drar åt handbromsen och sedan börjar och köra iväg så ska du nog se att du släpar höger medans vänster rullar åtminstone bitvis så mitt råd är isåf:justera handbromsen.. Mvh Andreas |
|
|
Handbromsen har jag precis justerat och den tar jämt. Justerade även så att vänsterhjulet tog först men symptomet på högersidan kvarstod. Den niger mer än vad som är normalt. det är som den riktigt sätter sig på höger bak. Om nivåregleringen är kass ser man oftast läckage vi dämparna eller? Kan man få luft i systemet? Regulatorn borde det ju inte vara för då tycker jag att den skulle göra samma på andra sidan eftersom trycket ligger parallelt över båda. Håkan Hagelkvist |
|
|
Glömde nämna att bilen precis är besiktiad och där fanns det inget att anmärka på trots att jag nämde problemet på högersidan. Alltså ingen fjäder som är knäckt eller något annat som han eller jag kunde se. Håkan Hagelkvist |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.