AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
665

Köpte bil idag. 320D touring Steptronic -02 7250mil

Visa användare
2.407
amullo
-18 F31 320da x-drive Msport
-10 Ducati Multistrada 1200s
Ha! Då har man blivit BMW ägare för första gången.

Jag slog till på en BMW som Lexus i Göteborg hade till salu.
2002 Miltal: 7 000 - 7 499 Pris: 159 000 kr

BMW 320 d Touring -02
Mätarställning: 7250mil
Färg: BLÅ METALLIC
Karosseri: Kombi
Bränsle: Diesel
Växellåda: Automatisk
Info: Automatisk växellåda, Diesel, ABS bromsar, ACC/Klimatanläggning, Airbag förare & passagerare, Elspeglar, En ägare, Farthållare, Färddator, Komplett ifylld servicebok, Larm, LM-fälgar, Multifunktionsratt, Regnsensor, Sidoairbag, Sportstolar, Stolvärme fram, Svensksåld, Vinterhjul - friktion, Xenonstrålkastare, Yttertemperaturmätare, Bagagerums matta, CD-stereo, mm.

Jag har dock en fråga.. Eller egentligen flera stycken, men vi börjar med en.

Jag vill sätta drag på bilen. Enl. Mekonomen så har de drag. Någon som vet hur pass svårt det är att montera? Någon som har någon "sprängskiss" på hur det skall se ut? De pratar om någon form av förstärkning som skall monteras.

För övrigt är jag nöjd med affären.. Skall bli kul att få åka lite bakhjulsdrivet!

Sp
3.093
Spajjjs
330e Touring -22 Mineral grey
Grattis till bilköpet. Hoppas du förblir nöjd och kan åka många mil med bilen utan problem och så!

mvh Daneil

// M.v.h. Spajjjs
wmb50
Vet ej vad mekonomen tar för drag men du bör nog kolla hos www.brink.se dom är billiga och bra
Grattis till bilen
To
935
Tomas
Honda CR-V 2008
Mazda 323P 1998
Draget brukar sättas fast med bultar i balkarna där bak. Det är nog inga större konstigheter om man är lite händig.
Visa användare
2.407
amullo
Hyfsat händig är jag nog. Jag har satt drag på tidigare bilar utan större problem. Jag blev dock lite fundersam över de förstärkningar man talar om.

Två följd frågor.

1. Bilen har xenonlampor, någon som monterat extraljus på en sådan tidigare som kan ge några tips om var man hämtar styrspänning till ex-ljus relä?

2. Vilken underhållsmanual skall man köpa? Jag har haft Haynes till mina tidigare bilar.

Visa användare
2.407
amullo
Tack för tipset om Brink!

Men deras hemsida lämnar inte ut några priser på dragen. Jag får väl ringa dem istället.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.