AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
2.669

Påkörd bil av Smitare !

to
708
toby 2001
Bmw Z4 3,0 2003
Ska bara avreagera mej lite, var och handlade lite mat i går eftermiddag och parkerade bimmern på den lokala Ica-handlarens parkering.

Kommer hem allt är frid och fröjd, men då ser jag: Va är kåpan till den avtagbara dragkroken borta, konstigt... Sen ser jag att hela stötfångaren är intryckt och två hål i plasten och massa repor!! Hel*ete!!!

Så om nån var på Ica Kvantum i Gislaved igår mellan 16:15-16:45 och gjorde nån iaktagelse så hör av er till underteckande!

Ska nu till polisen och visa upp bilen angående smitningen.

///Tobbe
Har du tur så står Trafikskadeföreningen för självrisken. Dock måste du då ha visat upp bilen för Polisen omgående efter incidenten (vilket du tydligen gjorde). Vad jag har förstått så tittar Trafikskadeföreningen på alla ärenden o gör sedan en personlig bedömning, men i ditt fall verkar det inte finnas några tveksamheter, så det löser sig nog fint!

- UTAN FRI FART STANNAR SVERIGE -
Du
1.604
Dutta
Bmw 525iM-03
A6 avant quattro 2.7t 6vxl
Tyvärr är detta vardagsmat att få bilen påkörd av smitare på parkeringsplatser, moralen är väldigt låg hos en del personer har man skadat en annans persons egendom ser jag att det är en självklarhet att lämna sina uppgifter på en lapp eller stanna kvar till ägaren kommer ut så man kan ersätta vederbörande.

mvh
ep
34
epson
535dAT -05
Anmälan görs till Ditt försäkringsbolag.
Vid godkänd skada görs avdrag med självrisk som är 5% av basbeloppet för skadeåret. I år är självrisken 1970 kronor.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.