AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.116

Montering extraljus

ni
44
nisse03
518I Sedan-96
Tänker montera extraljus på min E34 96 års. Någon som kan tipsa mig om bra fästen. Vill helst inte borra några extrahål i stötfångaren. Mvh nisse01
69
43
69ers
530 XDAT -08
523ia Touring-98 Ind
Länk

69ers
Bo
798
Bostedt
735iA -87
735il -91 (Manuell,diffbroms)
Chevrolet Blazer -99
69ers: för den gäller det väl 2 hål eller?

bättre och säkert mycket billigare med en sån här : Länk
syns knappt och monteras bakom regskylten

Mvh Andreas
Visa användare
576
ErikBerg
2002tii -75
1802 -73
Bakom regplåten sitter en svart list. Ta bort listen. Bakom listen finns en aluminiumplåt med 2 hål. Borra upp hålen till 8 mm, ta 2 st M8*40 (el 50) med stor bricka, sätt in dem från baksidan (lite pyssel komma åt), sätt fast dem med stor bricka och mutter från framsidan. Borra motsvarande hål i listen (kommer inte att synas). Nu har du 2 M8-pinnbultar som sticker ut som du kan sätta fast din extraljusskylt. Detta håller för 3 st Hella 3000, men med så stora lyktor måste du ha toppstag med följd att du måste borra 3 st 3 mm hål, ett i grillen, ett i plasten vid vardera helljuset. Vill du inte detta, välj mindre extraljus.

Elen har jag dragit på förarsidan i motorrummet. Kablarna in till kupén för påslagningsknappen kan man trycka genom en gummitätning uppe till vänster på torpedväggen, precis till vänster om säkringsdosan.

Lycka till!
/ Erik
Xt
2.169
Xtracrispy
Bmw 745 Li 03
Av dessa fästen man monterar bakom regskylten så finns det klenare och kraftigare, den kraftigare är att rekommendera då det försvårar stöld av ljusen. De klena är bara att vicka lite så går de av.

//Simon
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.