|
|
|
|---|---|
|
Undrar å min fars vägnar vad hans gamla 528 kan betinga för värde. Bilen har inte gått mer än 18000 mil. Den är grymt kul att köra med sin trimmade motor, bytt kam, avgas, extraktor mm. Säker över 200 hk. Motorn har gått ännu mindre kanske runt 14000? Den är vit och har en hel del ytrost och i nuläget en trasig högerruta (plast isatt) och den har stått oanvänd i nåt år. Alltså oskattad och obesiktigad. Finns både vinter- och sommardäck till som är hyggliga. Inte mycket utrustning på den. Värde? Mekaniskt i gott skick, en översyn av bromsar har jag för mig är det enda som behövs. Men den ser riktigt sjabbig ut... //Daniel | |
|
Är den inte körklar, dvs skattad och bes, är det nog svårt att få över 5000:- för den tyvärr. Är den körklar, men skabbig, kanske nånstans mellan 5-12 000:- I fint skick skulle den nog kunna vara värd nånstans mellan 12-20 000:- beroende på utrustning. Det är vad JAG tror i alla fall. Letar du köpare kan du väl maila mig, kanske vet en som är sugen. |
|
|
Som den står ca 5000:- Är du händig och tror du kan få den genom besiktningen samt fixa den där rutan kan du nog få 12'. Mycket poppis ungdomsbil! |
|
|
Ska meddela farsan, möjligt att han vill fixa till den? Någon annan som har en kvalificerad gissning om värdet? //Daniel |
|
|
Skulle också gissa på max 5000kr i nuvarande skick. Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Dannemann>>>Tror nog också att ett realistiskt värde på den bilen idag ligger på ca 5-6'...Bra?!? naturligtvis att den mekaniskt är lite "uppgraderad", men att den inte är besiktigad eller skattad +som du säger "sjabbig" ,gör ju att värdet dalar ner till de "obligatoriska" 5 papp som dessa brukar vara i idag... Naturligtvis en värdering som endast utgår ifrån vad du skrivit,du kanske överdriver "sjabbigheten"?? Men visst,prova att lägga ut den för det dubbla eller "ännu mera" om du vill prova lyckan.. Mvh Janne. |
|
|
låter helt ok, farsan funderade till och med på att skrota den, men jag har hindrat honom =) Måste ju vara värd minst 5-6000 som reservdelsbil om han inte orkar fixa iordning den. Tror dock att han skulle tjäna ekonomiskt på att besiktiga den, kostar nog inte många tusenlappar att få den godkänd. //Daniel |
|
|
Besiktiga den och lägg ut den för 12',åtgärda gärna lackdefekterna också på "rätt sätt" så blir t.o.m. "faster Göta" sugen på den :) Kostar en slant ,men bilen bör stiga i värde något mer än vad det kostar att åtgärda def. s.a.s. Mvh Janne. |
|
|
Min erfarenhet är att aldrig åtgärda defekterna på en så pass risig bil, du får aldrig tillbaka pengarna du lagt ner. Kör den till skroten eller sälj som organdonator. Mats BMW CS #5847 |
|
|
Min erfarenhet säger, laga om grundmaterialet är bra, jag köpte en 19år gammal bil, med 14200mil, 2ägare, stått ute oanvänd i 1år, gick att få i gång med startkablar, dock dog den så fort kablarna togs bort, så någon provkörning blev det inte, mögel i bagageutrymmet på grund av vatteninsläpp, det som behövde göras innan jag kunde ta den i drift var; Tändkablar/stift, rotor/fördelarlock, olja/filter, luftfilter, en begagnad framblinkers, 2 nya framfjädrar, det lufttomma däcken behövde jag bara fylla med luft och batteriet laddas, möglet i bagaget var bara skrubba bort, en polering av lacken, sedan hade jag en ypperlig bruksbil i knappt 3år/4000mil, såldes i somras för 862 % mer en vad jag gav;) Vilket var ett marknadsmässigt pris för modellen, som var av ett annat Tyskt märke. Mvh Stephan |
|
|
Heh, farsan ringde precis och sa att han just gett bort bilen till en tonårssläkting som gillar att meka med gamla BMW:s. Tänk om man själv fått en BMW med över 200 hk när man var tonåring, vilken lycka =) Tack för era svar! Antar att om han lyckas laga bilen för en billig penning tjänar han på det, men att lägga ner några stora summor i rep. får ses som en dålig investering... //Daniel |
|
| Hoppas han får ordning på den! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.