|
|
|
|---|---|
|
Har en 320i-89 som tickar och ja jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det andra ljudet som låter det låter som det är en kolv eller nått..Det är ett klånk ljud som kommer från motorn.. Kan det vara en kolv eller nått annat? Om det är en kolv som är trasig om i så fall vad kostar en ny? Behöver hjälp?? Peter | |
|
När låter det? tomgång? när bilen e varm/kall? Vid gaspådrag? Ökar frekvensen vid högre varv? Skriv så utförligt du kan, om under vilka omständigheter det låter. |
|
|
Det låter vid tomgång och gaspådrag..Men trycker jag ned kopplingen när jag kör så slutar det.. |
|
|
Både när bilen är varm och kall.. |
|
|
Om ticket det följer varvtalet är det garanterat spridarna, de har en tendens att låta på M20 motorerna. Irriterande men inte farligt. /Johan Tryggvesson -Die Entwicklung stoppte bei 30- |
|
|
Glömde en sak: Du har ställt ventilerna korrekt? 0.25mm insug / avgas iskall motor. /Johan Tryggvesson -Die Entwicklung stoppte bei 30- |
|
parolof |
du menar att det slutar om du har varv på motorn med kopplingen nedtryck? Då kan du ju utesluta motorn |
|
Klonket kan ju vara ett ramlager som håller på och ger sig! Dricker den mycket olja? Hur ser oljan ut? Svart? Kolla så att du inte har ett oljeläckage nånstans! "Vadå!? Har inte alla en tub i bagaget!?" |
|
svintoleffe |
klonket kan som sagt vaarv ett ramlager. Men håller du kopplingen nere, då är det nog botten stocken i lådan som klonkar, vanligt fel på dessa bilar. Länk Bimmern MVH Leffe |
Hälge |
Tryggve: För att överhuvudtaget kunna höra spridarna, så bör man nog lägga örat precis intill dem. Knappast något man hör inne i cupe'n. |
|
Törs man köra bilen eller?? |
|
|
Om oljan är svart är den dålig då eller?? |
|
|
Öm det är en kolv som är på väg att gå är det dyrt att köpa ny kolv då? Och en fråga till cad betyder ABBLENDLICH den lyser på den här check grejen.. |
|
parolof |
halvljus |
Hälge |
Peppe83: Om oljan är mkt svart så kan det vara en god ide' att byta den. Det här klonket du nämner behöver ej nödvändigtvis vara något oroväckande som typ: en kolv eller dyl. Byt du motoroljan om den är gammal o svart, sedan är det bara att köra vidare med eller utan klonk. (Det är säker inget farligt) Det låter om alla gamla bilar...Vore jag i din sitts skulle jag testa med en lite tjockare motorolja tex: Biltemas Syntetolja vikositet 5W50 den kan ibland dämpa div oönskade motorljud. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.