|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har precis kommit från tyskland med en ny inköp 530D 2003. Vet ngn om dessa tar brända skivor. Min gör det inte, skall det vara på detta viset. Måsta man ha skiva i, går det inte att ladda in den ngn stans. Hur i h-ete kan man köpa en bil utan cd... Jonas | |
|
Det låter väldigt trevligt att du hittade en fin 530d ! Jag vet inte om den tar brända skivor. Prova och bränn skivan med lägre hastighet, det brukar hjälpa! BMW - Freude Am Fahren //Simon |
|
|
Jag tror du måste ha en dvd skiva inte en vanlig cd skiva /Pulare |
|
|
Jag tror du måste ha en dvd skiva inte en vanlig cd skiva /Pulare |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Enligt uppgift så "förstörs" nya Naviläsare från 05 av kopierade skivor, den hänger sig och måste sedan bytas, var det en engångsföreteélse eller är det så överlag ?? En ägare som trodde sig köpa en originalskiva på ebay, men visade sig vara en snuskigt bra gjord kopia. ///MVH Hasso Länk |
Plumber |
Problemet med brända skivor är att de ofta är lite tjockare. |
|
Hasso:Eftersom han har en 03:a så bör det inte vara något problem att köra bränd skiva eller hur? Jonas: Har du provat med flera eller bara en? cd eller dvd? |
|
|
Hej! Har prövat både brända cd/dvd och icke brända. Och den vill en inte ta ngt annat än orginal DVD skivan till kartorna. Är det verkligen så att det inte går att spela vanliga skivor i ? Funderar på att köpa cd växlare. Finns det ngn som vet om någon som tar brända/ mp3 ? Jonas |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Hewi:Vet ej dylika ting är utanför min direkta kompetens. ///MVH Hasso Länk |
| Läsaren är väldigt petig på olika skivor. Nu har jag bara en MKI, men jag provade ett flertal olika skivor med nedslående resultat. Tills jag provade en skiva från Biltema (låter märkligt) men det fungerar perfekt. Bränn samtidigt på lägsta möjliga hastighet. | |
| Rent allmänt så är min erfarenhet att Verbatim skivor funkar med det mesta som finns. Länk Har dock inte testat med en BMW navi själv så jag kan varken bekräfta eller dementera. Dessutom så gäller det att veta om spelaren tar DVD-R eller DVD+R eller bägge. | |
|
Jonas, Om det är en E39 (530d -03) så har den en MK4 navigator och det går alldeles utmärkt att använda kopior av original CD/DVD kartorna. Dock så är läsaren i navigatorn mycket känslig (den kan kanske vara skadad) och man måste göra CD/DVD kopior på exakt rätt sätt (med samma program som användes för att skapa disc image av CD/DVD) och bara använda CD/DVD av hög kvalitet samt bränna på lägsta möjliga hastighet. Dock så kan du inte använda vanliga musik CD eller MP3 CD i navigatorn (om jag nu förstår din fråga rätt?). Tyvärr så finns det ingen on-board monitor med CD-spelare ibakom LCD skärmen till E39. Så för att kunna spela vanliga musik CD-skivor så måste du skaffa en CD-växlare. Och om du dessutom vill spela MP3 CD så är det bara BMW CD-växlare ifrån 09/2005 som har denna möjlighet eller andra som t ex Alpine men då krävs oftast någon typ av adapter. /RS2 |
|
|
Ok! Tror att jag har fått svar på mina frågor. 1.kopior går att använda av kartor 2.musik går inte att spela. Man får väl införskaffa en växlare. Jag tackar för alla svar. Detta forum är fantastiskt !! Jonas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.