|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
| Går det att fixa så telefonen inte startar när man startar bilen? | |
| Är det för att den piper till, så går det att ta bort någonstans under menyerna | |
| Nej det är för att det blinkar framme vid skärmen för att man inte slår in PIN-koden. Det stör mig... | |
|
Det går att avaktivera simkoden och programmera telefonen så att den går igång när man vrider på tex tändingen. Hur man gör får du läsa i en svensk bruksanvisning till telefonen. Den finns hos närmaste BMW åf. Mvh Asken |
|
| Ah de hade ju varit ultimat... tack för tipset! | |
| Funkar alldeles utmärkt... och dessutom väldigt enkelt! | |
|
Hur enkelt då? (En som inte har instr. boken) /M |
|
| Typ bara gå in i menyn och blippa lite... har du mobiltelefonvana så lär du inte ha svårt för att hitta de. Minns inte va de hette men de va väl telefoninställningar eller nåt sen SIM-kod AV/PÅ... :-) | |
|
Okie, tackar! Kan säga att jag letat i 10 minuter efter det valet bland menyerna men inte hittat det... har väl bara varit blind antar jag ;) /M |
|
| Har du inte hittat de till ikväll så ska jag försöka guida dig... har inte bilen tillgänglig nu. | |
| Ingen som vet om man kan koda så att telefonen inte slår till alls när man startar? | |
|
Annars är det enklare att finna via en vanlig mobil. Först sätta i SIM-kortet i mobilen och sedan avaktivera PIN-kod och sedan tillbaka till bilen. Kanske enklare än att "meka" i menyerna på mobilen i bilen. /Hammar |
|
| hammar: så kan man ju göra, det jag är ute efter i menyerna är att stänga av "bleeep" ljudet när telefonen startar upp.. (jag har ingen sim-kod alls just nu) | |
|
Eftersom det är ett stort kort i bilen så blir de lite svårt att sätta de i mobilen :-) Jag förstår inte varför de ska vara så svårt att fixa de när SIM-kortet sitter i bilen? Jag har inget pip på min... har inte avaktiverat nåt. Stör de mycket? :-) |
|
|
Eftersom det är ett stort kort i bilen så blir de lite svårt att sätta de i mobilen :-) Jag förstår inte varför de ska vara så svårt att fixa de när SIM-kortet sitter i bilen? Jag har inget pip på min... har inte avaktiverat nåt. Stör de mycket? :-) |
|
| Ingen som vet hur man får auto-off på telefonen när man slår på tändningen istället för auto-on? | |
|
Prova det enklaste först: Slå av telefonen med sin egen till/frånknapp innan du vrider av nyckeln. Många telefoner och stereo minns sista inknappningen och "startar" i samma läge som man stängde dom. Frånslagen = startar inte, tillslagen, startar nästa gång man vrider på nyckeln. Hoppas jag inte krånglade till det....) FP |
|
| Det funkar inte... | |
|
ravve: Ang. tutet när den startar... Tutet är i samma dimension som finlandsfärjans mistlur ungefär... Så på en skala från 1-10 på irritationsskalan skulle jag utan tvekan säga en solklar 8 med option på en svag 9:a! /Marcus |
|
| Fan va skummt... var kommer de ljudet ifrån? Går kanske att plocka den summern :-) | |
|
har för mig att jag har stängt av det i min färddator/telefonmeny på tv´n. Leta runt där om du har sån... lycka till! /Martin |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.