|
|
|
|---|---|
|
Hej! Nån som har tips på hur man lättast kommer åt att byta tänd stift på en 750 E32, t.ex. vad man ska plocka bort för o komma åt... MVH // John | |
|
Hej. Jag klarade det med vilja, en del tid samt diverse verktyg. Behövde inte ta bort något, men jag har rätt tunna armar, det hjälper. Plockade ihop lite olika distanser till hylsan. Svårt är det inte, bara lite trångt o tidskrävande. Speciellt stiftet på förarsidan mot torpedväggen. Du får säkerligen tips från dom som plockat bort delar för att komma åt just det stiftet. Lycka till. |
|
betriebsanleitung3 |
Det går att byta dem med originalverktyget. |
|
Länk Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Hej, Bra verktyg är det bästa grundtipset för att slippa önödigt besvär. Om du inte redan har det, så köp en bra 3/8´ hylsnyckelsats, (t.ex. biltemas 10-131). |
|
Paap Reeder |
... tips: köp BMW originalstift samt "öva dig" på att dra 30 NM "i blindo" innan du "sticker ner händerna". M70 är kräsen som tusan på stift. NGK har tagit fram ett stift enbart för den motorn. Jag kör original Bosch 8 FLRc ... tror jag dom heter.... 2:- billigare på BMW än på mekonomen. MVH /// Paap R |
|
Tog bort spolardunken på högersidan.På vänstersidan flyttade jag bateri terminalen lite, då kom man åt skapligt. Köpte longlife stift på BMW för 145kr st och då fick jag ändå rabatt, svindyrt! köpte även olja o filter på BMW som jag bytte samtidigt. Bilen kommer bli som ny tänkte jag, men icke nu går den som en gammal snipa o det kommer utt massa kondens vatten ur avgasröret. Nåt har jag gjort fel, men vad? Får riva ut i morgon o göra om. MVH John |
|
Paap Reeder |
.... var mycket försiktig med tändstiftshattarna. Sköra som .. jag vet inte vad! Mät upp dom med ohm-meter. skall ligga på 6,1 kohm och plus/minus litet. Vad heter stiften??? MVH /// Paap R |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.