AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
546

Två solskenshistorier - klubbentusiasm

Paap Reeder
Hej!

Måsta bara berätta om två händelser .... mitt i allt elände av bankrån och allehanda lurendrejerier (med bluffaffärer på Blocket och dom som blivit blåsta även på vår börs) ... som ger en tron på framtiden åter.

TRX 1
- fick en klubbkväll härförleden ett sprillans komplett TRX-hjul/sommar av en klubbkamrat.
(Han vägrar att uppge sitt kontonummer men på någon träff skall han dock få tugga i sig ett middagsmål på min bekostnad.)

TRX 2
- som jag tidigare skrev så råkade jag av misstag slänga en original TRX M535 al-fälg av tallriksmodell på Kuusakoski metallåtervinning när jag rensade upp ute i vedboden.
(Jag skulle ha dessa fälgar till att trä mina "nya" Dunlop TRX på)

Jag annonserade om en dylik på Powerbörsen .. och innan man knappt fick ner plattan i mattan .... så vipps kom det en fälg.
Hustru ringde på lunchen en dag och meddelade att Schenker varit och lämnat ett stort paket.
... alldeles gratis dessutom!!

En Forumkompis hade gjort sig besvär och skickat en felfri fälg från landets södra provinser och det alldeles utan profitintresse dessutom.
(Jag har nu dock "tvingat på honom" en slant för frakten och besväret..)

Tänk vad han bidragit med till trafiksäkerheten runt mina trakter i vinter!
Nu sitter nästan sprillans TRX Dunlop Vinterdubbade på alla 4:a tassarna.
Tänk om man måst åka omkring på E18 med 3 st TRX-dubbade och 1 st TRX-sommar ... och man kommit ikapp någon obstinat lusig trafikant i en icke premiumbil och rpm-nålen börjat röra sig Uhrzeigersinn ... isgata kanske dessutom .... inte alls bra.

Nu känns mycket tryggare att ha närmat sig nollvisionens tankegångar ... och det dessutom inom fartområdet mätaren ut ty det är ZR dubbade som sitter på.

Vill inte ta upp namn o s v men ett stort tack skall ni ha!! ... inte bara för grejorna utan även för att man får tron på ett fungerande samhälle åter och inte minst på att ibland få väderkorn på den äkta klubbentusiasmen.

MVH /// Paap R
Er
692
ErikThörn
Bmw 535da Touring M-sport -06
Kom bara att tänka på en 1998 då som 18-åring hittade en vit M535ia ståndes på ett industriområde i lkpg till salu för 82000:-. Glad i hågen med nysåld saab 900 aero och 32000:- på fickan åkte man dit igen. Tänkte att åtminstone en provtur kunde man väl få. De visa sig att en diplomat ägde bilen och den hade stått där i ett halvår. Han gick ner till femtio direkt men jag sa som de var att jag kunde ge honom trettio för de var allt jag hade. Han sålde den till slut till mig.
Men nu till trx-grejen jag hade ingen aning om vad de var vid den tiden. Men jag såg i alla fall att däcken var blanka. Men när affären gjorts upp berätta han att han för ett år sen köpt nya däck men aldrig monterat dom. Så vid köpet fick jag med 4st splitt nya michelin 240/45 -415!!! De är nu man först förstår värdet i de hela... Då gjorde man som alla andra krängde på dom och sen ut och gjorde svarta spår på hela stan....:) De var tider de!

Jag provkörde en volvo....
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.