AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
574

Hur mycket kan man begära för en 318i 94?

318i 94 (Kamkedja), 21000mil, ej rost, 17"original Ac schnitzer fälgar, nästan nya nordfrost vinterdäck dubbla airbag, dimljus, sportstolar, AC, avtagbar drag, clarion stereo med förstärkare och en 12" pioneer baslåda.
fint i lacken som ny i inredning fint mekanik servad på bmw verkstad besiktade utan en enda anmärkning, servicebok finns . tyskimporterad.

Mvh
Mauricio

Har tänkt byta den mot en terrängbil typ cherokee, land rover. eller sälja.
15-20 tusen...
Mr
1.141
Mr C
BMW X3, 2,0D -15
Prova med annons på drygt 30.000.- Tror du man få 28 till 30, kanske mer pga fälgarna.

Mr C
Tror att kovo har tagit lite väl för mycket för 15000 till 20000 för man knappas någon e36 som är i bra skick kanske någon halvsunkig e30. Mr c har en mer realistiskt pris bilden. på blocket ligger dem mellan 30 till 40 tusen beroende på miltal och skick. Det som ligger på + på min är att den är i så bra skick fint i lacken helrot som blänker och att den har bra med utrusning för att bara en 318i.

Mvh
Mauricio
Jag tror på ett slutpris på 25-30kkr om allt stämmer. Trevlig utrustningsnivå, men 21kmil är rätt mycket och skrämmer många spekulanter med milskräck.
Fungerar ACn? Om den är trasig kan det bli en mycket dyr reparation i förhållandet till inköpspriset.
Testa med drygt 30kkr och kolla responsen, bästa sättet att ta reda på vad bilen är värd är att se vad någon är beredd att betala för den.

Om man kolla på blocket finns det inte många som säljs under 30000.- dem flesta ligger run 30000 och 40000 tusen och har inte än AC, gammal motor med kamremmet eller överhuvudtaget annan utrusning så jag undrar om ni verkligen har någon verklig prisbilden på e36:or.

Eller är alla 318i som finns på blocket övervärderad? för att jag ser knappas något som ligger under 30000.-

JAg tänker inte sälja min är mer intreserad av en byte mot en terrängbil. men det är ganska intresant höra vad ni tycker...

under sommaren kollade jag på mins 5 318i och dem som låg under 30000.- var renna skiten med rost överall.

Mvh
Mauricio
835
Pär:an
BMW 530e iPerformance M-Sport -18
Iofs frågar du efter hur mkt man kan "begära" för din bil... Du kan juh "begära" hur fruktansvärt mkt du vill, men vad du i slutänden får ligger nog närmare det herrarna ovanför har gissat på.

Det ligger upp till 2år nyare (1996) BMW 318 ute på blocket för 35-40.000 begärt pris och dessa verkar inte bli sålda så blixt snabbt heller. Så runt 30.000:- i slutpris för din är nog hyfsat nära verkligheten.

En -98-> -99 E46 318i får man för runt 70-75.000:- så du får nog ta med det i beräkningen oxå.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.