|
|
|
|---|---|
Helga |
Länk //Helga |
|
Köp den så är den din!? Mvh Stephan |
|
|
Fin bil o bra pris! Köp den imorgon!!! MVH Blyfoten |
|
Helga |
Då får jag avyttra men 528 som just nu går kanon tack vare ny lamdasond! Men jag har aldrig haft bättre bil än min E34, 535. Tom besinförbrukningen var rimlig för en 3.5 l sexa. 1.04 blandad körning. Läser ibland ett gammalt nummer från Tekn. Värld där de provar nya E34, 530. Med enbart superlativer. Inget älgtest. Inga flatrun. Inga antisladd/slir. Bara hederliga ABS. Samma fröjd att läsa artikeln nu 17 år senare. Provkörde oxå en 535 -88 när den kom. Det var en mycket trivsam upplevelse. Men jag var långt över normen när jag "fick" min tjänstebil 525. Det var absolut roligare förr!! //Helga |
|
Av någon anledning var e34 och just de motorstarkare alternativen helt makalösa på sin tid, en smärre revolution. Svårt att säga varför, men den nya karossen, tekniken, samt snygga designen blev en stor grej. Jag kommer ihåg hur man kunde dregla över en 520E34 och när jag var i Stockholm under somrarna gick man och tränade hjärnan med att samla in alla E34or man sett, massor med 525or samt ett helt dröse med 535+530E34, satan vad läckra de var och man stod helt förstenad av motorljudet av de få som drog på lite. Tyvärr insåg man inte att E34+E32 var en ren mängdbil som typ alla ägde i det området/statsdelen jag höll mig på. Idag känner jag inte samma sak inför en M3/M5 M3 CSL ens, på något sett har prestanda hysterin och alla tillbehör osv lett till att allt blivit så utslätat, varenda folkbil går att få med skönt motorljud och någorlunda design. BMWs design och motorer skiljer (står över) sig inte lika mycket från övriga konkurenter längre, även om man njuter fortfarande i stora drag och anser att de fortfarande tillhör de förnämsta i sin klass. |
|
Helga |
Japp som jag skrev. Det var bättre och absolut roligare förr!! //Helga |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.