|
|
|
|---|---|
|
Har en diffklump som jag ska sälja, men vet inte exakt från vilken E30 den kommer.... Har hittat två nr, dels 1210 421 och dels 1211 368 !? Är det någon som kan hjälpa mig att identifiera diffklumpen så vore det kanon.......!? | |
| en bild skulle inte skada... | |
| Hur lägger jag upp en bild då ? | |
|
Till vilken bil det är vet jag inte hur man kollar och är ganska ointressant. Men är det stora eller lilla, sttter drivflänsarna väldigt nära huset, eller sticker dom ut några cm ?? Diffbromsad eller inte, vrid på en drivfläns, snurrar den andra åt samma håll eller åt andra hållet ?? Utväxling ?? Snurra på ingående axel och kolla hur många varv en drivfläns snurrar, lite över 4 varv så är det troligt vis 4,11:1 ca 3,3/4 så är det nog 3,73:1 O.S.V........ |
|
|
Lilla huset: 4bultar på kåpan bakom drivflänsarna. Stora huset: 6bultar på kåpan bakom drivflänsarna. Utväxlingen står på den lilla plåtbiten som oftast sitter vid en av diffkåpe- bultarna. Förutom att rent fysiskt känna efter om diffen spärrad så är den vanligen märkt med ett "S",antingen med märkfärg eller ett gjutet "S" på ovansidan av diffklumpen. |
|
|
Snurrat drygt 4 varv/varv så det är väl sannolikt 4.11 utväxling då.... Ska kolla det med bultarna också... |
|
|
Petri > Är slutväxeln bromsad står det ett "S" instansat på den lilla plåtbiten också. /Johan Tryggvesson -Die Entwicklung stoppte bei 30- |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.