|
|
|
|---|---|
|
Hej ! Nu kan jag äntligen ställa mig i ledet bland Cupé-ägare ! Har letat efter rätta bilen (till rätt pris) i närmare tre månader. Förra lördagen var jag o hämtade mig en som jag köpte av en privatperson. Efter att jag haft bilen i en vecka måste jag säga att den växer hela tiden... Vilken bil ! Helt underbar ! Nu återstår det bara o se hur den fungerar som vinterbil... Har 225:or dubbat som vintersulor, får väl se om det går att köra med den... Så imorgon blir det bilvård, tvätt, vax, impregnera klädsel m.m. | |
|
Välkommen till Z-flocken ! Z4 3.0 Kelleners Länk |
|
|
förväntar oss lite bilder framöver ;-) //Svebba - Jag är schnell ! |
|
|
Vilken färg samt utrustning har den ? //Svebba - Jag är schnell ! |
|
|
Gratulerar och välkommen bland oss dårar. /Caspar |
|
|
Gatulerar och välkommen! "Z4 love it" |
|
| Jag besitter exakt samma känsla som du just nu...bara det att jag inte har fått min bil än..=) | |
|
Skönt att känna sig välkommen bland denna skara "dårar" som Caspar uttryckte det ! Bilen är en 99:a med ca 7900mil på mätaren. Den importerades till Sverige i slutet av 99:e. En ägare från 99 till 00. Han jag köpte bilen av har haft den från 2000 så jag blir tredje ägaren i Sverige (vilket känns bra eftersom jag kollat upp många bilar med 5-10 ägare på bara några få år...). Kärran är silverfärgad (vanlig färg på Coupén men enligt min mening en snygg fär på denna bil. Är annars svag för svarta bilar men denna passar bra i silver). Beträffande utrustning så vet jag knappt vad som är standard eller extrautrustning... Tänkte gå igenom bilen grundligt imorgon och lära mig allt om den. Däremot så kan jag nämna att det sitter för året nya sommardäck runt om (225x17 fram & 245x17 bak) vilket känns bra efter att jag sett kvittot på dom... Fina vinterhjul följde oxå med (dubbade 225:or på snygga 17-tummare runt om). Oljeservice gjord i år, elhissar (som tydligen är ett svagt kort) är bytta m.m. Bromsar (skivor + backar) behöver bytas, tid för detta är bokat nästa vecka (givetvis var detta kalkylerat i det priset jag betalade). Ska se om jag kan lägga upp någon bild på bilen snart ! //Andreas |
|
|
CompactK: Har länge letat Coupé och kan säga att du inte kommer att bli besviken när du får din. Är själv kräsen när det gäller bilar och måste säga att denna hittils (bara en vecka iof) växer för varje dag ! En riktig kanonvagn !!! När får du din ?? (Har sett den på bytbil.com, ser ut o vara i ett mycket bra skick!) //A |
|
|
hmm grattis... nu blev man lite avis... 100% Original Länk BMW M3 Din dröm - min vardag |
|
|
Grattis! Kul å höra att du ska ha den som vinterbil! ( Den har ju plåttak ju!!) Men hur gör du med motorvärmare??? Jag har själv en coupé som jag sannolikt kommer att ha som vinterbil. |
|
|
hmmm jag har motorvärmare i min trotts att jag inte kör om vintrarna ... det går enkelt att eftermontera. gratis till en kul bil! ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
Jag får också ställa mig i ledet och gratulera till en otroligt fint val av bil. Som alla andra är jag nyfiken på bilder på bilen, men vi håller ut "AM"! /Bo-Erik Länk |
|
|
Hej igen ! Har faktiskt ingen motorvämare monterad men det är inte omöjligt att det blir eftermontage av det. Problemet är bara att jag har varken garage eller egen parkeringsplats... Har ställt mig i kö för parkeringsplats men det brukar ju ta en stund... Funderade en del på hur jag skulle göra med parkering o så men kom ganska snabbt fram till att det inte skulle få styra mitt bilval. Ska se om jag kan fixa lite bilder på bilen, vinterdäck ska på imorgon så jag ska försöka ta några bilder ikväll (ska ta med både sommar & vinterfälgar så ni får se hur biler ser ut året runt). //A |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.