|
|
|
|---|---|
| När jag skulle starma min 520i-90 idag så klicka bara starmotorn.. har gjort så förut...har dock gått och startat bilen med en mejsel på startmoton. men inte idag...startmoton bara klickar.....efter mkt krängel med så starta den till slut med nyckeln...mkt svagt...åkte hem...gick ut skulle starta starta....åkte ut åkte hem stängde av ...inte ett liv bara klicka....går ej att starta den med mejseln heller längre.....felet uppstod efter ett motorbyte....för 1 månad sen....själva starmotorn bytte jag för ca:2 månader sen....Vad kan felet bero på? det inträffar bara ibland.. | |
|
ta ett fälgkors eller liknande o klappa till selenoiden på startmotorn rejält så funkar de nog! Hällre älskad för den jag inte är än hatad för den jag är! |
|
| Provade det sist men ingen respons.....ska prova imorrn....har varit larm på den...det var en som trodde det hade med det att göra...men sen gick den i 2 veckor..nu har den börjat igen.... | |
|
Batteriet kanske?????? |
|
| S@tt ett nytt på laddning i källaren...men den drar ju inte ens runt starten.... | |
|
om det går när du sätter en mejsel mellan fläta och stift på startmotorn så är kontaktytorna inne i solenoiden slut,kostar en 3-500 kanske för en ny solenoid. |
|
| bytte starmotor....igen...funka bra.....frågan är hur känge bara... | |
|
Känner igen det problemet, ha bytt startmotor 3ggr än så länge.Ska lämna in de gamla för att ev. få de renoverade och ha i reserv!? HBK |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.