AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
2.055

Någon som vet något om inport från grekland`?

Funderat på att importera en bil från grekland!

Tänkte nu höra om där e någon som vet något eller vad man skall tänka på!!

Tacksam för svar

Golfaren99
Vet inte om de är ett Eu land eller inte. Men är de inte de så blir de bara problem.

Är bilen så speciell att de inte finns någon i tyskland?
Jo
1.142
Jojje81
740ia -96 19"
325Ci M-paket
Från Grekland!!????

Där e ju bilar en bra bit dyrare än tyskland.. Så jag undrar varför..

Mvh Jojje
Jo
1.142
Jojje81
740ia -96 19"
325Ci M-paket
Grekland e med i EU.

Mvh Jojje
Sh
371
Shifty
M340i -21 G21
120i M-Sport -19 F20
Från Grekland?! He he ett tips, kolla efter parkeringskador...

Jo
1.142
Jojje81
740ia -96 19"
325Ci M-paket
Haha Shifty. Där sa du nått.. Nästan var fjärde bil har nån slags plåtskada där nere.. helt otroligt alltså..

Mvh Jojje
Samt det flesta bilar därnere har stora karosser men med små motorer....PGA skattereglerna...
Det är ganska ofta man ser M5 or som i själva verket bara är 518 (e-34)...
Och till sist som Jojje skrev 97% av bilarna har bucklor eller parkeringsskador.......

Billy B10 , Alpina Club Schweden
Länk
Är du säker på att bilen finns i Grekland? Eller att den existerar överhuvudtaget? Dom senaste bilarna som skulle säljas från Grekland var bluffannonser, jag har aldrig hört om någon riktig importaffär därifrån, även om import av nya bilar, kan vara lönsamt, på grund av deras höga avgifter.

Är bilen betänkligt mycket billigare än motsvarande i Sverige/Tyskland? Är den av USA-modell? Länka gärna till annonsen.

Mvh Stephan
Ett tips är att studera vilket beskattning bilar har som nya i Grekland och inse att det högst sannolikt inte är en bra affär att köpa bil därifrån. Jag har endast varit en gång på semester i greklad. Såg under veckan jag var där endast en bil med en cylindervolym större än 2l.....

De skall vara en M3 04-05.

Tyckte själv att priset var intressant men de e nog så som ni säger att de mesta e kanske bluff.

Länk kan jag tyvärr inte ge eftersom annonsen e borttagen igår.

Men när jag pratade med han så sa han att han kunde skicka bilen till sverige genom något företag o sen i sin tur hade jag 2 dagar på mig att kolla upp bilen m.m!o bestämma mig om jag ville ha den eller ej.(Tycker detta låter jätte skumt själv) MEN faktum är att en polare till mig skickade hem sin motorcykel på detta viss när han impoterade från grekland. O där gick de skit bra.

Ja e evigt tacksam för alla svar..

Golfaren99
Tillägg

Ja bilen finns i grekland.. o jag tittade runt i tyskland o tycker mig intehitta något som e till ett bra pris... Tycker nästan de e lika e e lika dyrt i tyskland som hemma i sverige nuförtiden.

Golfaren99
JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
den gamla DHL-bluffen, har skrivits spaltmeter om dessa nya "nigeriabrev" i både Expressen, Teknikens Värld och i ett 20-tal trådar här på forumet. Jag är fortfarande alldeles förbluffad över att någon tror att det ska gå att köpa bilar till dessa priser....

mvh Johan
An
516
Andersk
540-2001
E30 325 cab-1987
SAAB 9-5
Westfield
Ginetta G20
Jag har bott i Grekland.
Skulle aldrig köpa en bil som har gått i grekisk trafik.
Om det nu mot förmodan inte är ett "nigeria-brev" så är den grekiska byråkratin inte att leka med, att få den "ut-registrerad" från Grekland tror jag är väldigt svårt.
Sen är det problemet med transport.
Hur få den till Sverige?
När vi körde upp så valde grekiska facket att stänga samtliga färjor, det var roligt.
Vi körde upp genom balkan, åkte fast i tre poliskontroller varpå vi förväntades bidraga till deras privatekonomi.
Låt bli.

/Anders
Tusen Tack

Golfaren99
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.