|
|
|
|---|---|
|
Hejsan på er! Fick nerslag på besiktningen på att ena dimljuset var sprucket och att det andra var felinställt. Besiktnings mannen tipsade och tyckte att jag bara kunde koppla om dimljuset så att dom var kopplade på heljusen. Är det någon som har några tips nu inför detta ingrepp?? Är ju alltid bra o höra sig för så man inte gör en massa onödigt arbete om det nu finns något enkelt sätt... Tack på förhand! | |
| felinställt? trodde inte ens att dom kollade om dimljus funkar...varför skulle du koppla till helljuset? | |
| Ljusbilden var för högt ställt... men om jag kopplade dom på heljuset så gilldes det som extraljus... | |
| men du kan inte bara koppla ur dom då? och koppla in dom igen efter besiktnigen? | |
| Jo men får man det? och så har jag funderat på att koppla mina angeleyes på dimljusknappen så man slipper sätta in en ful knapp som inte är original till dom.. å så är det ganska skönt att slippa tänka på att blända dimljusen dom vid möte :) | |
| får och får... de får lamm, men är det inte bara å sätta ett extraljusrelä och dra nya kablar alt. koppla in sig i säkringsdosan? Ett relä verkar iaf enklast inkopplat med styrspänningen på helljuset. Om du inte har Bi-Xenon förstås då blir det drygare, men knappast omöjligt. koppla in dom som vanliga extraljus bara. samtidigt som du kan behålla den vanliga dimljusfunktionen på dom. | |
|
Det är fullt tillåtet att koppla dimstrålkastarna över helljuset, men ganska meningslöst... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Att ha dimljusen ihop med helljusen har egentligen inga fördelar. Det enda som ökar är närbelysningen och "egenbländningen" under helljuskörning. Ev. så kan jag tänka mig en viss fördel om man justerar upp dimljusen så att de lyser mer horizontelt, dock är jag osäker p om justermånen på höjden är så pass mycket. Varför inte reparera och justera ner dimljusen till "laglig" nivå istället? Borde ju vara det enklaste samt "värdefullaste" för framtida körning. Detta borde inte vara så svårt. Begagnat dimljus att byta mot ditt spruckna borde ju gå att hitta via skrothandlarnas system.. Länk |
|
|
Koppla bara ur dem innan besöket. Det fungerar utmärkt, samt tillåtet. Det är inget krav att en bil ska vara utrustad med dimljus. Dock så kan det ju vara bra att ha dem rätt inställda, det är ju inget vidare att bli bländad som medtrafikant. ____ Reach the door with a breath and a scream. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.