|
|
|
|---|---|
|
Är en Audiägare som fallit för BMW 5-serie Touring. Går i allvarliga köptankar...behöver snygg och bra familjebil En importerad 9900 mil 523i 99:a med mätargaranti!? för 139900? Fräsch och till utseendet välskött En svensksåld 8400 mil, 2 ägare 528i 00:a 149000 Fräsch och till utseendet välskött? Vad tror ni, spontant...vad väljer ett kunnigt (inte jag) BMW-freak | |
| Defenetivt 528an utan fundering. roligare motor. dessutom sv,såld. | |
|
Åk till Bil&Motorteknik i Huddinge och låt Perre testa bilen. 087110687. Det han inte kan om BMW det är inte värt att veta och dessutom är han riktigt trevlig. PS jag hade köpt 528an om den var ok efter test elelr ännu hellre en faceliftad 525 med bra utrustning. Ta hem själv från en tysk BMWhandlare kanb vara ett alternativ, se importguiden till vänster. Tipset vad det gälelr bil är att har man inte bråttom kan man hitta en fräsch vagn. Lycka till! Asken |
|
|
Något sådant som "mätargaranti" existerar inte i verkligheten, tyvärr. Jag hade tveklöst köpt den svensksålda bilen i detta fall, även om jag tycker att priset är i överkant. Lycka till! Mvh, Kalle Racebilen: Länk |
|
|
Stort grymt tack för respons! Det lutar nog åt en sv. såld bil m multiratt, skinn... Följdfråga: Båda bilarna jag nämnt har ASC, ej DSC. Hur mycket torskar man på det i Antisladd/antispinn på en snirklig vinterväg, givet bra vinterdäck? Hur är dessa modeller i brant backe. Typ superhal lång backe upp till Sälen/Hundfjället i vinter? Givet riktigt bra vinterdäck |
|
|
Att ta sig upp spelar ingen roll om du har DSC eller ASC enligt min erfarenhet, där är det bara riktigt bra vinterdäck som gäller. DSC har förmågan att bromsa varje hjul individuellt för att motverka över/understyrning. Alltså när det gäller att "få sladd" och att parera en sladd så är DSC bättre. Men som sagt, riktigt bra vinterdäck är trots allt den bästa säkerheten. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.