|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har en 320 -88 med m20b25 motor. Min fråga är, hur stor skillnad är det mellan drivlinorna på en 320 och en 325 när det gäller hållbarheten. Att utväxlingen skilljer vet jag, men klarar 320:ns kopling, växellåda, mellanaxel och bakaxel den nya effekten? Någon som har en aning. har kört ett par månader nu med denna motor men vågar inte riktigt piska bilen med tanke på att det kanske inte håller. MVH //Lenny | |
|
det som kommer svikta först brukar vara bakaxeln. sen komemr vxl låda etc.. vxl låådan brukar bli sliten / slapp men det krävs en hel del innn den blir det. kopplingen kan börja slira om man piskar den för mycket... men som sagt, det är längst bak det brukar ge sig först.. byt bakaxelklumpen till en från en frisk 325:a så kan du leka bra länge i af... |
|
|
Halva grejjen var ju att man har annan utväxling och därmed bättre acceleration. Men man måste ju se så att allt håller så jag får väl vika mig = P Men tack för infon iaf. |
|
|
utväxlingen är det itne någon större skillnad på vad jag märkt i af. har en 323i med 325 axel.. =) |
|
|
det är skillnad på utväxlingen. det är klart och tydligt då 320 enligt pappren endast gör 195 på 5:an. Men man måste ju som sätta hållbarheten först. |
|
svintoleffe |
Det som först nog ger vika är kopplingen, efter det, så är bakaxeln sist är det växellådan, då den tål bra med stryk Länk Bimmern MVH Leffe |
|
passar koplingen från 325:an rakt av då för den har jag ändå planer på att byta. eller är det någon skillnad på koplingen mellan 320 och 325 förutom hållbarhet? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.