AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
942

Ettermontering kjørekomputer (BC) på E46

Fu
3
Fuzzy
320 DAT -00
Har en 2000 320 DAT uten kjørekomputer.

SIden denne har automatisk klima så er det slik jeg har fortsått kun å bytte blinklys/fjernlys-spaken til venstre for rattet samt aktivering og vips så har jeg kjørekomputer?

Har sett litt på det og undrer derfor på om noen kan bekrefte dette:
Å bytte blinklys/fjernlyshendelen gir meg en ny knapp; "BC" som ved trykk sender en "jordet puls" til inngang 13 på kombinasjonsinstrument II (X11176)

Altså; jeg må bytte blinklys/fjernlysarmen dersom det skal bli helt orginalt, men i praksis holder det at jeg installerer en trykkbryter som er "Normaly open" og som jorder pinne 13 på kombinasjonsinstrument II (X11176), samt aktivering av BC hos ett BMW-verksted eller annt sted med DIS eller MODIC III?

Är det någon norge snikversion som inte har bordcomputer eller har knappen ramlat bort?
Fu
3
Fuzzy
320 DAT -00
Min bil er en tysk versjon, importert til Norge i 2002. Det finnes mange biler uten BC da dette ikke var standardutstyr på modeller med liten motor, dog en billig opsjon.

Den har mye unntagen "BC": Automatisk klima, Xenon, sportschassis, sportstoler med delskinn, autmatisk avblendet backspegl etc, men mangler altså boardcomputer.

Man kan ettermontere BC med delenummer 62-13-0-015-965 samt enable dette i bilens elektronikksystem med DIS eller MODIC:
Länk

MEN; siden min bil har automatisk klima har jeg ute-tempsensor etc, og det jeg tror er at nevnte delenummer kun gir meg en trykkbryter som jorder pinne 13 på kombinasjonsintrument II (X11176). Derfor kan jeg, tror jeg, like gjerne sette inn en vanlig trykk-knapp i dashbordet som kobler jord til denne pinnen, og så få BMW til å enable bordkomputeren.

Som om noen kan bekrefte at det jeg tror er korrekt ville jeg være takksom for å høre det.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.