|
|
|
|---|---|
|
Hej! Funderar på att bygga 3" från grenröret och bakåt till min 325:a. Någon som gjort det och i så fall hade ni en eller två ljuddämpare... resultat??? Tack! | |
|
Vad är du ute efter för resultat? Vill du ha ut nån extra häst, ha tuffare ljud eller båda ?(troligtvis det sistnämnda) Hursomhelst är det troligen enklast, billigast och bäst om du nöjer dej med att byta slutburken (från ev. kat och bakåt) till något av de system som finns på marknaden, Simons e dyl. Ett 3" system har du ingen nytta av om du inte har en vråltrimmad turbomotor. |
|
Peter |
man behöver inte 3tums system.. men jag bad dom på Ferrita ta till ordentligt när dom byggde så jag har först två dubbla 2½tum som gårihop in i en 3tumsdämpare ett rör ut 3tum och så en sluljuddämpare med två 3½tums utblås.. lte overkille men vafan.. det låter gött! ;) mvh PETER ____________________________ www.strippen.ws - e30.dot.nu |
Peter |
obs.. jag har detta system på min 325:a (glömde nämna d) ____________________________ www.strippen.ws - e30.dot.nu |
|
Har själv 3" från grenrören på min 528. Låter rusigt skönt. Körde först med en liten simonsdämpare, men det lät för mycket...har två nu och det låter bra och gick genom besiktningen (OBS, de två minsta simonsdämparna) Lycka till! ///Tomas M BMW M528i -86 BMW E28 registrer #001 |
|
|
Ta bort slutdämparen och dra dit raka rör istället...om du bara är ute efter gott ljud!! Är du ute efter effekt är nog 3" för stort. Jag har en gammal 520-83 med 528 system på. Jag hade rör istället för bakre ljuddämpare ett tag.. lät helt underbart, men den blev märkbart slöare. /Otto Hellre arsenik i frukostfilen, än en SAAB-låda i bilen!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.