|
|
|
|---|---|
|
Jag tycker faktiskt han får alldeles för mycket sk*t. Jag tycker nästan alla modeller han har gjort har varit läckra så jag förstår inte den hårda kritiken. Jag erkänner att till början var jag tveksam mot visa modeller som han designat men jag har ändrat mig med tiden och insett att han är ett geni. Jag börjar med att be honom om ursäkt! :) Vilka mer vågar erkänna? ------ Länk | |
|
Den officiella jag ber om ursäkt till Mr Chris Bangle tråden skulle det vara.;) ------ Länk |
|
|
Jag känner mig lite utpekad... E60 , Z4 m.fl. gör så att BMW design standrad åter lyfts upp i samma nivå som den låg på under den gamla goda tiden då, E24, E34 m.fl. producerades. ___ Läs begagnatguiden! Länk |
|
|
Jag har aldrig klagat på Bangle så jag har inget att be om ursäkt för :) Z4:n är en skönhet som jag njuter av varje dag. Förhoppningvis kommer aldrig BMW att bli en i mängden utan alltid våga att gå sin egen väg, och att paketera in dessa fantastiska motorer i ett utmanande skal. Z4 3.0 Kelleners Länk |
|
|
Bangle återfick en del förtroende när han gjorde om E65 från det under av smaklöshet den var vid introduktionen 2002 till den nuvarande, betydligt mer tilltalande skepnaden som den fick efter facelift. Samtidigt var detta ett erkännande, även om man säkert inte kan få det ur Bangle själv med mindre än handklovar och glödheta tänger (en ganska tilltalande tanke :), att bilens design inte var helt lyckad från början. Jag ber Bangle om ursäkt den dag han rättar till sina återstående misstag på samma sätt som han rättade till E65. Hint hint Bangle, E60 har inte fått någon facelift ännu... Wilhelm Svenselius |
|
|
6-seriens bakdel är inte vacker nånstans. Men dom andra modellerna har han täljt till ganska bra det håller jag med om! Keep Your Distance! |
|
|
Jag gnällde lite på E65 när den kom. Bangle, allt är förlåtet ;) /Olof Überlegenheit aus Bayern |
|
| Jag tror vi alla är överens om att han är bättre nu, men jag kommer aldrig att kunna smälta eller vänja mig vid de flesta av hans skapelse, dock är E60, Z4, 6-serien helt okej! Men han skulle ägna sig åt att designa sportkupeer istället, där en sådan "djärv/udda/konstig" design är mer tilltalande. | |
|
Han har alltid vart helt oki till B-stolpen, sen undrar man ju om han designar bakdelarna bakful på söndagmorgon? Finns ju ingen BMW med den "nya" designen som ger bilen det kraftfula intrycket som var BMW:s känneteken. |
|
|
Även om jag är hajnos-nörd så ber jag Bangle litegrann om ursäkt, tyckte som resten av världen att nya 7:an var hemsk när den kom och några detaljer på övriga nya modeller känns onödigt fula, men i det stora hela så känns det BMW och det känns nyskapande och nya 6-serien är en av de snyggaste någonsin! Hoppas dock att de ändrar förarmiljön lite på samtliga modeller så att det blir lite mer som förr dvs vinklad mittkonsol, trångt och mysigt :) |
|
|
Enligt vad jag kommer ihåg så har jag aldrig sagt något ont om Herr Bangle. Gillar hans bilar och har alltid gjort det även om dom självklart varit lite ovana för ögat i början. /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
| Jag har faktiskt helt ärligt älskat alla hans kreationer. Okey kanske inte X3an (vet inte om han designat den), men det har nog mest med att göra att jag inte gillar den typen av bilar alls. 6-serien nya 5-serien etc är bland de snyggaste bilarna som finns. Men det är stort att kunna säga förlåt! | |
|
Det finns nästan ingen bil som ser lika mesiga ut i backspegelen som en vanlig E39 utan M-pkt. Men de är ändå underbara att köra. E60 däremot, har fått en aggressiv look, vilket varit lite av BMW kännetecken... Eller som en viss flicka engång förklarade för mig (gäller 530 E34 som jag hade förr), "Din bil ser arg ut!". Är det en bil som skriker "move-over" i backspegeln så är det just E60... gillar den bilen skarpt.... hög vill ha faktor ___ Läs begagnatguiden! Länk |
|
| mugge: det där med arg känner jag igen, e60 är den enda bilen jag sett som ser lika arg ut fram som bak. det är bara så läckert! | |
|
Bangle är grymt bra! Nu har ockdå audi börjat ta efter, kolls bara på nya audi TT.. Länk ...tycker att den liknar 1-serien "En gång BMW, alltid BMW" Bilen: Länk |
|
|
Har alltid tyckt Bangle´s design är toppen-snygg! Ställ en E60 och en E39 bredvid varann... |
|
|
Någon som har sett dokumentären på discovery, den där de tillverkar 6-serien? I vilket fall... fått intrycket av att Bangle är själva chefs designern, och bara godkänner det som alla andra har gjort. Han designar inget själv? // Erik |
|
|
Bangle är chefsdesigner... eller var nu har han väl blivit befodrad. men om han sedan designar ngt själv eller inte vet jag inte. ___ Läs begagnatguiden! Länk |
|
| Heinz: Jag vet vilken doku du menar, men jag tycker inte att jag fick den uppfattningen iaf! Men det är mycket möjligt att det är som du säger, var ju ett tag sen programmet sändes. | |
|
Men han sitter o godkänner projekten = bär huvudansvaret. Men visst, man ser att de också är bara människor, inte minst i det programmet, när de missar 2 cm i takhöjd, kommer på strax innan lansering. Den nya kärleken: Länk Mvh: Zoltan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.