AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.266

Varning alla E30 ägare!

-:BeeMWe:-
Shell på Vaksalagatan har en biltvätt som inte känner av våra bilantenner, som alla vet är det lite krångligt att ta bort dessa antenner jämfört med andra.

Den tvätten knäckte nyss min antenn. Fan vad sur jag blev, kanske blev jag ännu mer sur när jag gick in i affären och fick prata med nån arrogant s*bba som var skitotrevlig och skrattade mig rakt upp i ansiktet när jag frågade om hon förstod varför jag var sur.

Ringde nyss upp Sthlmskontoret, det blir ingen ersättnings men hon som var arrogant fick sig en utskällning från Sthlm :)

Victory!

Uppsala ska jag nämna att det var i...

Visa användare
800
Wizzard
525Tds Touring -93
Blev liknande för mig och min gamla pegga..
Men då sa dom att de står TYDLIGT vid tvätten att "ta bort antennen innan tvätt" Men då vart jag förbannad å skrek lite åt dom att det inte GÅÅÅR!
gissa vad jag fick som svar.
Jo, Då får du inte tvätta bilen här..
Men jag fick i alla fall pengarna tebax :p
---------------

King of the road
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
BeeMWe: Vid min biltvätt står det stora skyltar att man måste ta av antenn och alla lösa utstående delar innan tvätt. Fanns det ingen sådan skylt?

Ju fler cylindrar desto tommare plånbok:-)
Jodå så står det, har kört åtskilliga bilar i den tvätten med antennen kvar. Det är E30ägare jag varnar bara.

As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Jag vet inte någon tvätt som det går att tvätta med en antenn på. Då skylten upplyser om att din antenn(må vara att den är svår att ta av) sitter kvar och du uppenbarligen ett flertal gånger levt med risken så är det väl inte en saklig debatt?

Ju fler cylindrar desto tommare plånbok:-)
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Tvätter min alltid utan att ta bort antennen:)
Asken: check mail

MVH
Hasso
Visa användare
259
harri
528i Touring-99
Det här liknar ju han som felparkerade utanför BMW SOlna och vägrade erkänna för sig själv och oss andra att det fanns skyltar överallt att P-snurra var anbefallen!

Är inte full syn ett grundkrav för Körkort numera?

Harri Nikander, din koskenkorva i etern
Su
554
SunKi
325i -92
Harri: var inte det powerkjell, eller nån? :)
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Det här med full syn är jag mycket skeptisk till,
när man trots dagsljusliknande förhållande försökte
förkorta mitt liv på ett övergångsställ förra måndagsmorgonan 0640 tyvärr så han jag inte se bilnumret när jag med ett hopp som skulle göra världsrekordhållaren i tresteg avundsjuk, avlägsande mig från övergångsstället..En riktig nära döden upplevelse att börja veckan med.'
Det resulterade i en "tummen ned" i lokalblaskan
där jag började med "allvarligt synskadade bilist"
men den meningen köpte inte blaskan.
Han se så mycket att passageraren vinkade, det blev man inte mindre f.b för.
Angående biltvätten så har jag aldrig sett någon utan
varningsskylt för antenner takräcken mm på senare år,
trots glasögon som belastas med "straffavgift" för
mer än -4,0

MVH
Hasso
Gemini__
Ja, tar man inte bort antennen har man bara sig själv att skylla. Inte så konstigt att "de" nekade ersättning. ;-)

Mvh:
Tompa
Behåller alltid antennen på...
Handtvättar alltid.. :)

oo=00=oo
32
255
328 Coupé
328i Coupé -97
Skönt att man inte har någon antenn:-)
Gr
624
Greger
535 -89
518i -87
tvättar jag inte hemma så brukar jag tvätta på Statoil Viksjö....där funkar det bra utan att ta bort antennen....iaf på min bil....
qu
1.275
quixotic2
530i -01
M3 -88
745iA Highline -86
2000CS -68
Hör väl inte hit, men om ni skaffar Ford Mondeo och parkerar den i Örebro så behöver ni aldrig bry er om att ta av antennen när ni tvättar..... varför? Tja, det är någon hjälpsam människa som har tagit för vana att sno dem... något som enligt Ford här tydligen är VÄLDIGT vanligt.

Vet inte om det är någon Walkie Talkie försäljare som kommit på att Ford antenner passar bara på deras lurar... jag har i alla fall blivit av med min 4 ggr på ett år! Hehe.... kostar dock bara 65:-, så man får handla ny emellanåt (tanken är väl att man ska passa på at tvätta när antennen är borta... :)

<- Old BMW's never die... but when they do, they go straight to heaven! ->
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.