AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
494

Min 325i-92 "halvdog"

Cr
1.381
Cruser
325i -92
328i-97 touring
ute å körde när bilen heltplötsligt bara halvdog när man gasade....precis som om soppan va slut, hackade sig fram..men inte i friläget. ja varvade upp till 5000 några ggr i friläget å sen slutade den.
vad var det som hände? 325i-92:a kopplingen är dålig kan de va nått med det?
mvh Tony
Nej det tror jag inte.. kan ju vara så att pumpen är på fallrepet eller så har du kanske halvtätt bränslefilter.. för om det vore kopplingen så skulle den ju öka i varv fast inte i fart och lukta bränd koppling

Bimmer
Cr
1.381
Cruser
325i -92
328i-97 touring
var hittar jag bränslefiltret tro? vilken pump menar du? har inte hänt nån mer gång. efter jag körde över fartgupp som de hände om de kan ha nån betydelse
Cr
1.381
Cruser
325i -92
328i-97 touring
hur tror ni delarna på mekonomen/micro är? kopplingssats tänkte ja på....1600kr till 325i mot närmare 3000 på bmw
sise
mekonomens grejjer är helt OK
bränsle filtret hittar du på vänstra sidans framhjul kan man säga ,, lägger du dej under förrardörren så ser du tydliget filtret

bimmer67 menar bensinpumpen och din sitter under baksätet "inneifrån"
på högra sidan ,, finns ett svart lock med 4st skruv o sen är den där under

mkt troligt att de är filtret som är igensatt o "flödar " därför inte dom den ska "ibland"

Cr
1.381
Cruser
325i -92
328i-97 touring
lägga mig under förrardörren, bilen e så låg så kommer ju inte under med halva huvudet....domkraften går inte ens under...vet inte ens hur ja ska kuna byta till vinterdäck..

ok men d sitter väl ett svart lock på vänster sida oxå? va e det där under?
tack för svaren, skall ut å kolla detta
mvh Tony
sise
ja precis ,, tror de är en så kallad "förpump" men inte säker

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.