AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
1.125

Z3 på vintern? Bra, sådär eller skit?

Visa användare
800
Wizzard
525Tds Touring -93
Kanske är spekulant på en Z3

Hur är komforten på vintern? Nått att överhuvudtaget fundera på?

Tacksam för andras erfarenheter

---
King of the road
går nog bra så länge du håller dig borta från små skogsvägar ;) i stan är det inga problem.
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Helt underbara!! De klenare modellerna har ju ofta ASC+T så de håller sig bra på vägen. M bilarna "saknar" detta (utom de sena med S54 motor) men de är hur roliga som helst!! Försiktig med högerfoten måste man dock vara.

/Caspar
Visa användare
800
Wizzard
525Tds Touring -93
Tack för tipsen, men jag menade mer om de går att åka Cab på vintern utan hardtop.
Misstänker att de är en rolig bil som lätt ställer upp sig i snön, de var dom andra bmw bilarna jag hade i alla fall. :)

---
King of the road
När jag körde en z3 men sufflet på vintern så gick det alldeles kanon. Inga problem att gosa till det bakom ratten. Dock vet jag inte om suffletten gillar två decimeter snö på sig.

Du kan ju alltid skaffa en z3 coupe =)
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Jovisst funkar det alldeles utmärkt. Tom de tidiga utan innetak håller väldigt bra värme. Jag körde 2 vintrar utan hardtop med bla resor upp till Åre, inga problem. Jag antar att det är samma värmepaket i bilen som i vanliga E36 och kupen är hälften så stor! Dessutom bör ju cabbar ha bra värme även vår/sommar/höst eftersom det ger större chans att cabba ner.

Inga problem alltså!

/Caspar
Visa användare
800
Wizzard
525Tds Touring -93
fint, då visar de sig vad som händer..
Vill ha en Z coupé men jag fick ett bud på min bil inkl en Z3a, därför undrar jag om de är dumt å byta världens bästa vinterbil mot en helskön sommarbil ;)

---
King of the road
sn
6
snake plissken
Z3 M-Coupé
ROLIGARE vinterbil får man letar efter!!!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.