|
|
|
|---|---|
|
Säkringsdosans placering i E90 är helt sanslös. Hade väntat mig en sån placering på en Engelsk bil eller en gammal Alfa. Men inte på en BMW! Den sitter jättelångt in mot torpedväggen. Helt omöjligt att se nått utan ficklampa. Är det meningen att man ska boka tid för säkringsbyte på verkstaden? Keep Your Distance! | |
|
Du kanske är första ägaren av E90 på forumet som har hittat den :) mvh |
|
|
Ja, förmodligen... Keep Your Distance! |
|
|
Den är lika sanslös på E87, sitter lååångt bakom en pytteliten lucka inne i det pyttelilla handskfacket.... Troligen inte tänkt att man ska behöva dit alls. /// Gunnar E. |
|
| E 60 är inte ett dugg bättre, om nu det är nå´n tröst... | |
parolof |
spelar väl inte så stor roll, man byter ju inte säkringar varje dag |
|
Nä, men när man gör det på en mörk väg nånstans då är det jäkligt bra om man kan se säkringarna utan ficklampa. Keep Your Distance! |
|
|
Är vi påväg mot VW hållet? En tjejkompis fick vänta i 25 minuter medans mekanikerna bytte en glödlampa på hennes Polo. Sanslöst. |
|
parolof |
Clubsport, ficklampa finns ju i handsfacket;-) |
|
parolof: Inte standardutrustning! Keep Your Distance! |
|
parolof |
är du säker? det trodde jag har varit standard i över 20år..?? |
|
Ficklampan har aldrig varit standardutrustning.... det har däremot ladduttaget i handskfacket varit, och ficklampan går på 80 spänn eller nåt så den har funnits i de flesta BMW. Numera finns det dock inte ens ett ladduttag för ficklampa som standard. Ynkligt egentligen, det var en av de små 'omtänksamma finesser' som fått mig att uppskatta BMW ytterligare lite grand. (Ännu värre är att man tagit bort de riktiga verktygen - jag saknar det eleganta facket på insidan av bakluckan!) /// Gunnar E. |
|
|
gunnare På 330d är det i alla fall standard med ladduttag för ficklampa i handsfacket, övriga modeller vet jag inte |
|
|
Sorry, det är 1-serien som inte har ladduttag, och det fanns inte på mina två E46:or heller - däremot finns det på nya E46 Ci numera. E90 har ett ladduttag som standard, men ficklampan får man fortfarande köpa till.... E60 verkar dock inte ha något uttag enligt utrustningslistan, får kolla vid tillfälle! /// Gunnar E. |
|
|
Komplettering: 7-serien E65 har faktiskt både uttag och ficklampa med som standard, kors i taket! M3 och M6 har uttag som standard... men inte M5 som det ser ut. Snåljåpar! /// Gunnar E. |
|
|
Måste kolla om jag har ladduttag på min 01-a //Player |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.