|
|
|
|---|---|
| Har nyss köpt bilen och såg vid köpet att det var lite rost på huven. Aja stenskott tänkte jag... pyttsan, vid noggrannare koll så fanns det ju en hel del rost i skarven under huven... tugnt. Får ingen ny huv av bmw heller då bilen är sex och ett halvt år och garantin bara sex år. Är det någon som vet var jag kan köpa en huv till rimliga pengar så vore jag tacksam, helst då mörkblå met. | |
|
Har läst här på forumet att BMW ofta byter den ändå, trots övergången garanti, säkert nån som vet mer. BMW CS #5206 |
|
|
christer silven: Nej, där har du helt fel (tyvärr)! BMW är stenhårda när det gäller rostskyddsgarantin. Är du bara någon dag för sent ute är det kört. Detta har jag bittert fått erfara när rost dök upp bara någon månad efter det att garantin gått ut på en av mina förra BMWs. Huvudkontoret föreslog istället att man skulle kontakta BMW verkstaden (om den är servad regelbundet hos dem) och att de isåfall skulle kunna ge en bra deal på en ny karossdel, tydligen skall bilen scannas för rostangrepp under de större servicarna. Jag har aldrig läst om något fall där de bytt karossdelar på rostskyddsgarantin efter det att garantin gått ut. |
|
|
Robban: Välkommen till forumet.!! Trist att dom inte ville byta. Det finns riktigt mycket skrivet om E46:ans rostproblem på huv och baklucka och garantibyten. Testa och sök på forumet, du kommer att hitta mycket info om detta. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.