|
|
|
|---|---|
M3artin |
Jag har nu köpt min första BMW. Eftersom instruktionerna är på ett språk jag inte behärskar så frågar jag experterna i detta forum. Vad betyder och hur fungerar knappen med en "snöflinga" på AC:n? M3artin |
Njuren |
När den lyser är kylan igång. BMW - i nöd och lust? |
M3artin |
Oj då, då har jag kört runt i två veckor utan att ha använt ac:n. Hoppas den fungerar...Den ska alltså lysa grönt när den kyler om jag förstått rätt?? KAn man köra med den tänd året runt eller hur fungerar det? M3artin |
| Japp, du bör ha den på (lyser grönt) året runt, det mår kompressorn som driver klimatanläggningen bäst av. Blev det inte immigt dessa dagar när du kör mad AC av? | |
|
En ny instruktionsbok (på svenska) finns att köpa hos BMW för ca 150 kr. ___ Läs begagnatguiden! Länk |
|
M3artin |
Jorrå, immigt blev de. Här har det regnat konstant sedan vi köpte bilen men jag ät så J..la nöjd med bilen så jag har inte brytt mig förren i dag..14 dagar efter födelsen. Är så brutalt nöjd med min bil efter att ha kört 996 i några år så det går inte att förklara, tänk att en begagnad BMW kunde vara så rolig. Frågan är ju om man ska skruva på vinterdäck och öva breställ i vinter, det kan ju vara värt en skärm eller två för att kunna leva ut lite. Tack för all hjälp, jag är kraftigt novis på BMW och bakhjulsdrift!! M3artin |
|
Som tidigare nämnt mår kompressorn bäst på. Och härlig blir ju luften både på sommar och vintertid när den blir "avfuktad". Grattis till bilen! Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.