AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
3.361

Snöflinga på AC:n

M3artin
Jag har nu köpt min första BMW. Eftersom instruktionerna är på ett språk jag inte behärskar så frågar jag experterna i detta forum.
Vad betyder och hur fungerar knappen med en "snöflinga" på AC:n?

M3artin
Njuren
När den lyser är kylan igång.

BMW - i nöd och lust?
M3artin
Oj då, då har jag kört runt i två veckor utan att ha använt ac:n. Hoppas den fungerar...Den ska alltså lysa grönt när den kyler om jag förstått rätt??
KAn man köra med den tänd året runt eller hur fungerar det?

M3artin
Japp, du bör ha den på (lyser grönt) året runt, det mår kompressorn som driver klimatanläggningen bäst av. Blev det inte immigt dessa dagar när du kör mad AC av?
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
En ny instruktionsbok (på svenska) finns att köpa hos BMW för ca 150 kr.

___
Läs begagnatguiden!
Länk
M3artin
Jorrå, immigt blev de. Här har det regnat konstant sedan vi köpte bilen men jag ät så J..la nöjd med bilen så jag har inte brytt mig förren i dag..14 dagar efter födelsen. Är så brutalt nöjd med min bil efter att ha kört 996 i några år så det går inte att förklara, tänk att en begagnad BMW kunde vara så rolig.
Frågan är ju om man ska skruva på vinterdäck och öva breställ i vinter, det kan ju vara värt en skärm eller två för att kunna leva ut lite.

Tack för all hjälp, jag är kraftigt novis på BMW och bakhjulsdrift!!

M3artin
Som tidigare nämnt mår kompressorn bäst på. Och härlig blir ju luften både på sommar och vintertid när den blir "avfuktad".

Grattis till bilen!

Länk

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.