AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
3.711

England import, konstigt...

Funderar att importera en bil fran England*London* o jag undrar om det finns nagon som har hort talas om detta foretag som saljer riktigt billiga bilar. Deras hemsida ar riktigt serios, men man vet ju aldrig...

Hemsidan:
Länk

//NeoLkpg
I Glasgow ligger det forresten :)
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Skottland...

Sök lite på forumet så ska du se att om bilen är orimligt billig, du ska betala handpenning, få bilen levererad till dig osv så är det en bluff. Om något är för bra för att vara sant så är det oftast så också.

Jo, jag har last om sadana inlagg och jag har varit i kontakt med ett antal personer som haft det som forslag, men alla av dem har velat vara relativt anonyma, medans det har foretaget*om det nu ar ett* har en valdigt proffsig hemsida, vilket en bedragare troligtvis inte skulle vilja lagga ner mycket tid o pengar pa...
Visa användare
259
danl
525i -04 (E61)
Kollade upp postnummret och såg var i Glasgow det ligger.
Var i det området för några månader sen och man kan direkt säga att bilderna på hemsidan är tagna nån helt annan stans(Bilfirman ligger i ett risigt industriområde)

Skulle gissa att det är en firma som importerar bilar på beställning och att priserna du ser inte inkluderar sånt som frakt och registreringsavgifter.

MVH/Dan
JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
jag är helt övertygad om att det är en blåsning. jag menar, kolla priserna och jämför med andra priser, såväl i USA som i Europa. det går inte att hitta snarlika priser någonstans! lägg inte ner en minut till på det, snart kommer den oundvikliga frågan om att skicka handpenning. om du inte redan har blivit tillfrågad om detta....

mvh Johan
Visa användare
1.236
Jemej
645 cab 12V
Kul att dom delar ut digitalkameror bara man kommer dit och provkör ;-)

"Free digital camera just form comming in for a test drive. "

Låter inte så seriöst...

Mvh Jimmy

Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
DEt är förvånande hur jäkla lättlrade folk verkar vara. Jag har valt fel bana i livet, jag skulel f_n blivit bilhandlare.
Då verkar allt vara uppklarat. Tack för hjälpen.
JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
jo, det är lite facinerande hur gärna alla vill göra "klippet", och hur mycket en del folk vågar riskera för att tjäna en hacka. det är nästan för lätt, för jag gissar att de som frågar här endast är ett fåtal av alla som är beredda att skicka pengar. fast det här är knappast bilhandlare, utan det rör sig om rena bedragare som lika gärna hade kunnat syssla med nigeriabrav, guldprospektering eller vad som helst.

mvh Johan
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Den som tittar lite noggrannare på bilinnehavet ser att de flesta av bilarna är vänsterstyrda USA versioner, knappast något som en handlare i Skottland skulle ha i lager. Dessutom eftersom Tomten inte är bilhandlare så är det ganska uppenbart att det är en blåsning, jag menar en Mercedes CLS55 AMG för 476000kr? Jojo, seriöst värre. Tragiskt att folk faktiskt går på sånt här.

//Lövet

Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es?
Visa användare
259
danl
525i -04 (E61)
Kollade på hemsidan igen och det är mycket som är konstigt här: Telefonnummer skrivs inte i det formatet, fast om man lägger till en nolla så kommer man fram till en mekanisk röst med amerikansk brytning som hänvisar till hemsidan.

Man ska få 500 dollar tillbaks om man köper en bil, varför ange i dollar när firman är i Skottland?

Det konstigaste är väl ändå att hemsidan är så välgjord och att dom faktiskt vill att man ska provköra.

Nåt är lurt men det är inte nån vanlig bluff...

MVH/Dan
Visa användare
1.621
balmgren
BMW iX3 Premier Edition -22
Domain Name: tga-motors.co.uk

Registrant:
Ronald Williams

Registrant's Address:
14304 Port Creek
Flat Rock
48134
US

Registrant's Agent:
TJNF ApS t/a B-one ApS [Tag = TJNF-DK]
URL: Länk

Relevant Dates:
Registered on: 01-Jul-2005
Renewal Date: 01-Jul-2007

Registration Status:
Registered until renewal date

Mvh Björn
Alla bilarna är bilar som fotograferats i USA.

Bakfgrunderna och skylthållarna eller avsaknaden av skylthållare fram avslöjar

Min 735iL -01:a
Länk
Visa användare
1.621
balmgren
BMW iX3 Premier Edition -22
Och lirarn är fårn Flat Rock, utanför Detroit,Michigan. Är han som de flesta amerikaner så äger han inte ens ett pass.

Vist är det lurt, till 100%

Mvh Björn
man får även passa sig i england, vissa större firmor har som huvudinriktning att laga riktigt krockade bilar från olika länder, men de gör ofta ett billigt reparationsjobb.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.