|
|
|
|---|---|
|
Någon som har erfarenhet av detta friktionsdäck ? Min bil kommer levereras med dessa om jag inte gör något åt saken : ) Det verkar vara ett bra däck med hastighetsklassning V men jag har som sagt inga personliga erfarenheter alls av Goodyears friktionsdäck. Var god att bruka sökfunktionen! Länk | |
|
Kommer inte ihåg vad mina hette på slutet som jag hade till 530:in, det var iaf Good Year Eagle Ultra Grip 205/65-R15 och dem var jag MYCKET nöjd med till den bilen. ///Micke Min cabrio → Länk |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
GY friktionsdäck har tidigare fått mest ris, och de dubbade GY mest ros av nån anledning, detta däck är ju nytt så du får väl kolla div tester. Men mönstermässigt ser det bra ut tycker jag. I aftonbladets test var ett annat odubbat Goodyeardäck med och det fick bottenbetyg Asken köpte visst sådan till 740D så duger dom säkert till en T.....or :) ///MVH Hasso Länk |
|
Hade GY UltraGrip på 525:an och tyckte att de var fantastiskt bra. Pålitligt grepp och bra komfort! Mvh, Kalle Racebilen: Länk |
|
|
Jag skulle tro att inget friktions däck med hastighetsklassning V=240 är dåligt då stommarna iaf är väldigt stabila. Som du skriver så ser mönstret riktigt bra ut. Jag har lite o välja på, så vi får se vilket fabrikat de blir. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Kalle vet vilket "bett" det var i mina. Säger bara Hammarbybacken. :-) ///Micke Min cabrio → Länk |
|
|
Tydligen skall det sitta W=270 på min bil under sommarhalvåret. Något sådant vinterdäck går inte att uppbringa i min dimension. Volvo hävdat att V skall sitta på bilen på vintern men vägverkets hemsida säger att de räcker med Q på vintern på alla bilar. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
V-700 kanske passar Taurus=ford=Volvo=T. Länk :) Ja vem bestämmer är det biltillverkaren eller vägverket eller du . Det brukar ju stå i helbilsgodkännandet vad som är OK men de flesta biltillverkar har ju en lägre klassning på vinterdäcken verkar det som. Vet inte vad som krävs för en överladdad höghastighets T för att få raka fåror utan vobbel, men de bör väl veta vad som krävs tycker man. Förr blev man inte insläppt i Tyskland med för låg hastighetsklassning på Saab turbo tex ///MVH Hasso Länk |
|
I helbilsgodkännandet står W, det gjorde det även på 330n. Någon lägre klassning på vinterdäck finns inte noterat i reg beviset vad jag vet. Michelin Pilot Alpin PA2 ÄR ett alternativ, priset är identiskt med Goodyear däcken. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
| OT vad har du köpt för bil om man får vara nyfiken. | |
|
Länk ///Micke Min cabrio → Länk |
|
|
MIcke: Du kunde väl iaf länka till min dagbok och inte den där mytomanen :=) Mattias: Länk Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Wendtan: Mannen och myrten= jag?:) Nog för att det vore snyggt med träpanel i 850an men jag vet inte det jag... Jag tror att det här däcket skulle passa bra till seriesmällda traktorn: Länk alternativt detta Länk Vad tros? Mvh Asken |
|
|
Asken: Nu framstår du bara som en Hasso wannabe :) Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Från Myrtoman till hassowannabee, är det en förolämpning eller en fråga?:) |
|
Jag har ägt en direktimporterad mätarskruvad Massey Fergusson 135-71 är man en wannebe för det ? ///MVH Hasso Länk |
|
Tur man beställer ny så man slipper alla dessa importvrak som folk verkar ha ägt :) Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
| Är man ett vrak nu?:) Hur kunde du se mig förresten?!? | |
| Tack för infon wendtan trevlig dagbik du har. Stämmer kusligt bra på dom olika köparkategorierna. | |
wendtan: Den var skruvade framåt 40 timmar för att kunna importeras som beggad från UK :) enligt dådtidens importregler.(såldes med nygaranti) ///MVH Hasso Länk |
| Handlar inte den här tråden om däck!?!? MVH | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.