AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
2.418

Bilder i trådar!?

Sida 1 av 2
Le
636
LeeRoy
328 -99:a
Varför har inte autopower funktionen att man kan lägga in bilder i trådar???

skulle underlätta i många trådar där det är svårt att förklara utan bild....

AP-crew fixa det.... snälla :-P

Min pärla :-)(på övertid :-( )

Länk
Visa användare
1.026
Forry
523i -97
Jaa du LeeRoy, det har jag undrat länge också, men jag har lärt mej En sak! Ropa aldrig efter förbättringar/ändringar här :-) Det brukar ta hus i helsike.

Vi har den funktionen på fotosidan.se och det är förnämligt.

Å andra sidan finns det några saker som man måste tänka på och det är Copyrightskyddet/Upphovsrätten, så man kan inte lägga in vilka bilder som helst.

mvh
Göran
Ja
1.557
JaJsEn
320IK -88
750IAL Highline -90
318I Touring -91
325IX -87
320I -92
R80/7 -78
tycker persnoligen att det funkar bra som det är, man kan ju länka till bilderna.

sen så kulle det bli massa problem för modemsurfarna om dom va tvungna att ladda massa tunga bilder (inte ett jättestor problem kansek, men endock störande)

o sen så skulle de komma massa icke beskärda bilder i 1024x840 utförande = väldigt störeande

tycker det funkar bra omd et är, man kan ju som sagt fortfarande länka till dom.

mvh Erik Jakobsson

Enligt Haynes är man "Proffesionell mekaniker" =)
Le
636
LeeRoy
Jajsen:

då skulle man kunna skicka med en bild som bilaga i en tråd, då e problemet löst för modemsurfarna, finns sånna fortfarande? :-P

Länka till bild?? ööö var kan man lägga in bilder som man kan länka till???

förstora bilder? enkelt bara sätta in en gräns på hur stora bilderna får vara :P

Forry:

Copyrightskyddet/Upphovsrätten ää lägger man upp en bild av sina egna så bryr man väl sig inte om det?? men visst plockade bilder från andra så kanske de skulle kunna bli problem hmm...

då får vi se till att det tar hus i helsikke :P

SKRIKEN SKALLA BILDER ÅT ALLA!! :P

Länk
Tycker det är bra att autopower vågat hålla sitt eget vackra "low-tech" forum. Alla andra "mainstream-forum" ser ju inte speciellt vackra eller allvarliga ut när man kan fixa smilies m.m..

Länk

Dr
342
Dredd
525d -10
Gillar också detta forum, just för att det inte är så jäkla plåttrigt som alla andra, med bilder och en massa annat mög.

Man hade dock kunnat lösa det med att man kunde ladda upp bilder som bilagor precis som LeeRoy säger, och sedan presentera dem med en liten thumbnail, eller en [bildlänk] text...
kilroy
LeeRoy*

Det går utmärkt att lägga in bilder, antingen en och en eller samlade i zipfiler, på Länk

Din bild, eller din zipfile, får då en länkadress som du kan bifoga till ditt meddelande.

Mvh kilroy
Visa användare
1.026
Forry
523i -97
Gå in på Länk och säg sen att det är plottrigt...

För övrigt. En bild på max 400x400 pixlar behöver inte ta upp mer än 15-50 kb

En länk på hur det kan se ut. Länk

Ni som är modemsurfare i synnerhet kan väl gå in o sen säja er mening! Själv hade jag aldrig några större problem på den tiden då jag hade modem med den sidan.

bayerischemotor:
Varför måste man enbart välja mellan "Low tech" och "Mainstream" ???
LeeRoy:
Helt riktigt,

mvh
Göran
Ma
1.041
Magnus18
E39 528iAT -98
E34 518i -94 (sambons)
Jag håller med om att det är bättre att länka till bilderna av flera skäl.
Man får ju en mycket bättre översikt, dessutom är det inte så kul när någon lägger in 25 bilder på sin bil olika vinklar och man får då scrolla en halv kilometer.

Kommer ihåg diskussionerna när länkarna ändrades ifrån adress till [LÄNK], och jag saknar att man inte kan åtminstone lägga in en beskrivning istället för [LÄNK].

Mvh Magnus

Finns det andra bilar än BMW!?
Eller så kan man lägga in EN bild för sin specifika fråga i sin profil. (Och hänvisa till den i tråden) Se själva! =)
lol... det var inte så kul tydligen. Sorry crew
parolof
Det funkar ju utmärkt här med bilder och edit funktion..... Länk

Man kan inte anpassa en website idag för de få modemsurfare som finns kvar

Personligen tycker jag det här forumet är föråldrat, påstås vara ett egenutvecklat skript, och det är det nog också. (Inget fel i det)

Det finns massor med gratis php skript el. dyl man kan använda som är mer avancerade.

Inget trams, rent, snyggt och fritt från bilder ochanimerade gif:ar och smileys och annat skit

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
Visa användare
847
Subidius
750 -91

Är helt med dej LeeRoy! Har okså saknat någon sådan funktion.

//BMW-Kimmo
Ma
1.041
Magnus18
E39 528iAT -98
E34 518i -94 (sambons)
Efter läst parolof's inlägg kom jag på att jag länge saknat edit-funktionen.

Mvh Magnus

Finns det andra bilar än BMW!?
Visa användare
1.716
635 CSi
325i T -89
525i Executive -96
635 CSi -86
B7 Turbo Coupé -86
BMWCS#5430
AlpinaCS#033
Jag tycker att Autopower är föredömligt med sin sparsmakade layout. Det är skönt mad enbart texten LÄNK istället för en stor J-la bild.

Jag tycker också att forumet blir mer överskådligt då det enbart innehåller text, eftersom varje inlägg och därmed även varje tråd tar mindre utrymme i anspråk.

Avsaknaden av glättiga färger och smileys är en befrielse!

/Fredrik

Visa användare
847
Subidius
750 -91

635 CSI: Delvis tycker jag att du har rätt, iaf vad det gäller smileys, men det skulle vara skönt om man lägga till en bild som man får öppna om man vill se den så det bara står [Bild]

//BMW-Kimmo
Visa användare
1.716
635 CSi
325i T -89
525i Executive -96
635 CSi -86
B7 Turbo Coupé -86
BMWCS#5430
AlpinaCS#033
Subidus; Det kan du ha rätt i, en edit-funktion vore också rätt bra ibland.

/Fredrik
Le
636
LeeRoy
kan inte ap-crew lämna sin synpunkt i tråden??

Länk
sc
217
scalare
325 coupé -07
Jag förstår verkerligen inte varför vi inte hör aspbbb eller phpbbb? Heter dom så...!?
Jag menar i alla fall dom vanliga forumen. e.x forum.tzoom.se

Här på autopower saknar man defenift igenkännande av folk osv... Det känner i alla fall jag i förhållande till andra forum. Där avatarerna gör sitt faktiskt. Även om många har åsikter om dom.
Visst kan jag hålla med om smileys m.m. Men standarden på forumet behöver defenetift inte sjunka bara för att man snyggar upp och förnyar sig?
En defenetiv önskan från min sida. Och ett plus vore om vi kunde få en övrig del.. Där man kan prata lite bil och allt annat, med jämnlika!
Dr
342
Dredd
525d -10
Jag är ju grymt glad att vi inte kör det där forumet som alla andra verkar köra. Avatarer, smileys och allt annat crap gör ju att man får kväljningar när man ser det. Detta forum är föredömligt, men något underutvecklat. Hade helst sett bilder som [bild], eller på sin höjd en thumbnail. Hade gärna sett några andra funktioner, men nu var det ju bilder vi diskuterade.

Saknar också en övrigt del, men förstår tanken med att det inte finns.

Håller för övrigt med LeeRoy: kan vi inte få höra vad de som bestämmer tycker i frågan?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.