|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
det är väl samma motor som i 1502 väl? ___ Läs begagnatguiden! Länk |
|
|
Mugge: Ja, det ska det vara. Keep Your Distance! |
|
|
riedle: Hur säker är du på tillverkningstiden? Jag var 8-10 år på den tiden så minnet kan svikta. Har svårt att tro att deras bil var en 81:a... Keep Your Distance! |
|
andha45 |
Frifart; den finns med i "Alla Bilar -83", och där finns bara svensksålda, men det kan hända att det aldrig såldes någon, men den fanns med i generalagentens prislista. PH |
|
Jag har istuktionsbökerna kvar från alla min E21or, Jag har haft årsmodellerna 76, 77, 78 och 79 och inte i nån av dom finns det nån 315. Alla mina bilar har varit 320 och alla har haft dubbla lysen. Däremot fanns det 1502 som 75 och 76 årmodell. |
|
|
E21 320 och uppåt hade dubbla lysen på varje sida, medan de svagare modellerna hade ett lyse per sida. ___ Läs begagnatguiden! Länk |
|
andha45 |
315 fanns bara modellåret 83 - det är det som är grejen! |
|
Den fanns definitivt inte bara 1983. Keep Your Distance! |
|
|
andha45; Är det Alla Bilar 1983? Som 315 skulle finnas med? För i det exemplaret av Alla Bilar 1983 jag har finns 318i, 320i, 323i och 323i Baur Cabrio med, 315 nämns i texten, Den billigaste modellen, 315 (säljs ej i Sverige) kommer överleva hela 1983, medan flera av de andra modellerna kommer att tillverkas en bit in på 1983 parallellt med de nya bilarna. Året efter står det i texten för 3serien, I München tillverkas ännu en modell 315, med gamla karossen, men den tas inte hit. Sverige har aldrig varit ett land där man kan sälja så kallade strippade inropare. 316 fanns kvar tills 1980, 1981 var den struken på programmet i Sverige tillverkningen stoppades dock först 9/83, medan 315 byggdes 11/80-12/83, med undantag för månaderna 12/80, 8/81 och 8/82, totalt antal 107839 exemplar. Mvh Stephan |
|
|
Clubsport: Rättar uppgifterna om tillverkningstiden för E21 315. Bilarna byggdes mellan 02/81-12/83. MEN, det finns 4st bilar som tillverkades redan under 1980. Dessa uppgifter kommer från fabrikens egna register med tillverkningsnummer/tidpunkter. |
|
|
riedle; Har du BMWs egna siffror till flera modeller, uppdelade på år? Vore mycket intressant att få ta del av dom, dom enda siffror jag har hittat är till 540i E34 Sedan tillverkade i Dingolfing. Mvh Stephan |
|
|
Stephan735i: Jag har inte själv dessa kataloger med uppgifter. Det är en kompis till mig som har dom. Om det är nån speciell modell som du undrar över kan du mejla till mig, så kan jag höra mig för hos kompisen om han har uppgifterna du är ute efter. mvh. Matias riedle@jippii.fi |
|
|
Det var nog en 81 som kompisens föräldrar köpte sin 315. Våran 1502 var mintgrön deras 315 grön, vadå copycats! Keep Your Distance! |
|
|
Så här står det i Alla Bilar 1981; Den allra billigaste BMW-modellen, 316 har försvunnit från den Svenska marknaden, och i dess ställe kommer BMW 318i med samma kaross och utrustningsstandard men med 12hk starkare motor. 315 nämns överhuvudtaget inte, att Förenade Bil i det läget skulle ha tagit in 315, när 316 strukits från programmet är för mig långsökt, på den tiden behövde varje motor avgascertifieras enkom för den Svenska Marknaden, det var därför vi hade en mycket mer begränsat motorprogram "gäller alla märken Ferrari var stoppade tills Schweiz antog samma avgaskrav" än nästan alla andra länder i Europa. Clubsport; Jag gissar din kompisföräldrar köpte en 316? Mvh Stephan |
|
|
Stephan: Ska leta i arkiven och undersöka saken! Keep Your Distance! |
|
|
Ser lite ovanligt ut med 315... Länk |
|
andha45 |
Det måste ha varit Alla Bilar -84 - för det var ju första utgåvan med e30. Då fanns e21 med som snikmodell. |
|
andha45; Läs mitt inlägg från den 11/11, 315 kommenterades även det året, alltså inga Sv-sålda 315, finns det någon/några överhuvudtaget i Sverige? Mvh Stephan |
|
|
Jag har sett flera 315 här i Sverige. Och då räknar jag inte den 315/316 dom min kompis föräldrar hade. Keep Your Distance! |
|
| Jag såg en i finland för ett par år sedan. E30. Måste vara någon snik version för länder med höga skatter på bilar? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.