AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.636

25 M5 samt en M6 på Mantorp

Sida 2 av 2
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Har inte automobil redan kört q-porte och kommit fram till att den inte är något att ha på banan och att den inte var i närheten utav M5ans tider? Har inte tillgång till tidningen här nämnligen men jag vill minnas att det var så.

Höflärt, jag tyckte den var riktigt rolig på Mantorp :) Men det stämmer den är tung, men detta maskeras otroligt bra i nya M5. Nya M5 är otroligt mkt sportigare än gamla M5, den saken är klar.

Hockenheim är lite för liten bana, men på ringen gör M5 ifrån sig utmärkt.
V12 LeMans
acey : Det var Gransport , de testade , den väger mindre än Q-porte men med samma maskin . Så den borde vara långsammare än M5 , men !

Vilken tidningen är mest seriös i sina tester , Automobil , Evo eller SportAuto ????

Hur mkt betydelse har däcksval, temperatur, inkörd motor osv. ?

Ni
430
Nicke_M
850 CSi
M5 E39
Klart att en stor familje-sedan kränger mer än 1 låg sport bil...

Men man kör ju BRA mycket mer på vanliga vägar med acceleration, än på bana/knixiga vägar i hög fart med en M5...

Det roligaste/vanligaste är ju att spöa sina medtrafikanter, och då är M5 ypperlig, annars får man kanske köpa typ M3 CSL.

Nicke
ts
2.039
tsaros
E60 M5 -07 Lci
Quattroporte har inte en chans någonstanns, oavsett om det svänger eller går rakt fram.
Länk

Länk

// Mvh Andreas

Min 540i6
Länk
300
höfläkt
535daT -05
Inget fel på bilen. Men att nämna "bana" tillsammans med M5 är väl inte direkt ler o långhalm.

Trevlig vagnpark Nicke. Men enligt mitt sett att se det, är inte roligaste att spöa medtrafikanter. Det optimala är bana. Man kan testa både sina och bilens begränsningar och dessutom lagligt.

Gustav, nu vet jag hur du kör ;) så jag vågar inte låna ut en bil till dig. men testa med en lätt Porsche eller kanske t.o.m en CSL, så förstår du vad "roligt" på bana innebär.
Yup, M3 3,2 E36 på Gelleråsen var riktigt roligt, kan tänka mig att en CSL är grym!
be
1.477
betan
325 E90 07
M-paket
SÅ grymma bilar bästa och fetaste M5:an som lämnat produktionen :-) Sen alla som tvekar ta en ring taxitur med Sabine så ändrar ni också uppfattning....något som står högt upp på min lista iaf!

Mpower
Ni
430
Nicke_M
850 CSi
M5 E39
Tack "höfläkt"!

Men du ska nog sikta på M3 (CSL) istället för M5, vad det verkar;-)

Nicke
ts
2.039
tsaros
E60 M5 -07 Lci
Mycket högupplösta bilder från Mantorp finns på denna länken, Länk

// Mvh Andreas

Min 540i6
Länk
300
höfläkt
535daT -05
Gustav - det var med glimten i ögat jag skrev. Hoppas du förstod det.

Hälsningar Stefan (som har beställt bil nr 2 efter Klas)
tsaros - Inte en enda av bilderna funkar. :(
ts
2.039
tsaros
E60 M5 -07 Lci
Anders: Visst gör dom det.. testa igen?

// Mvh Andreas

Min 540i6
Länk
Jag kan inte se dom, varken i foruminlägget eller på Gustavs länk. "Forbidden - You don't have permission to access /gallery2/main.php on this server."
Det visade sig nu att det var min brandvägg (Kerio) som vägrade visa bilderna. Fattar inte varför, men jag kan se bilderna när jag stänger ner den.
Gr
2.160
Grandy
X1 sDrive18i U11 M-Sport -24
997 GT3
En svart M6 med vit skinnklädsel stod parkerad brevid min bil igår i Göteborg, mycket trevlig såg den ut. Lagom diskret precis som M5. Och imorse så låg den framför mig i rusningstrafiken igen, känns som om vi blivit kompisar nu... ;) Den hamnade högst upp på min saker-jag-vill-ha-lista.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.