AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
1.806

Varning för denna bil 740i-E38

Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Som bekant var jag i Tyskland för köpa en 740i E38. En av bilarna jg åkte för att titta på var denna.

Bilen såg mycket bra ut invändigt och var näst intill fullutrustad. Motorn tickade som bara den efter att bilen varit i gång en stund. Det var som att kamkedjan slog emot något. Nog om detta. När jag väl frågade om vi kunde se på serviceboken då påstodd handlaren att bilen förra ägare var en finansman som satt inne för skattefusk och de såld bilen på uppdrag från skatteverket därför hade de inte bilen servicebok dock hade han en service på bilen på sin data som han kunde skriva ut.

Jaha tänkte jag, direkt där kände jag att den här bilen kommer inte jag att köpa, men hur som helst så bad jag honom att hissa up bilen så vi kunde titta på hur den såg ut underifrån. Då sag vi att den var omlackerad (uselt jobb) på bakskärmen vänster och höger skärem fram. Då sa handlaren att han hade först backat på en väg och sedan i samma moment kört fram på en annan sten?!

Medan vi tittade på skärmen kom det en anna ynger försäljare förbi och sa det var JAG som gjort detta? Eh, vard et inte så att den första handlaren hade backat på sten? Hur kommer det sig att även du har kvaddat bilen?

Den bilfirman verkade ganska seriös med tanke på att det var en akturiserad Nissan handlare? När vi ringde honom här ifrån sverige då sa han till oss den hande servicebok och när vi går dit så säger han att han har en service kvitto från förra servicen! Trött man blir, sen såg jag även att bilen hade varit avställd sedan juni månad men när vi kontaktade honom via telefon härifrån så sa han att den har varit avställd i bara två veckor.

Så jag vill varna er som hade tänkt och titta på den, GÖR INTE DET, bilen är jätte fin invändigt och fullutrustad i alla fall nästan, men motorn på den mår inte bra, dessutom så fattas all dokumentation på den, dessutom bromskivorna var slut på den...

Länk

------
Länk
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Förlåt för stavfelen, är lite trött just nu:(

------
Länk
Visa användare
2.093
Andersson_CSI
ALPINA D3 Biturbo Touring Allrad
Tråkigt när det visar sig vara på det sättet.
Hittat någon annan bil där nere? Vad hände med den andra 740in med dom ovanliga fälgarna som du länkade till i en annan tråd om du minns? var den också kass?

/Fredrik

"Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen."
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Ja, den var inte heller någon vacker syn från nära håll. Fläkten lät konstigt, säljaren spruta på lite fett, det försvann för en stund, men efter att vi provkört den så började låta i den igen. Den drog även åt vänster när man körde. Nej det blev inte den heller, dock åkte jag till en privatperson i Lübeck som hade en bil som såg minst finast ut på bilderna. Den bilen hade allting i originalskick, alltså inga fälgar och ingen CD-växlar men den hade Navi, TV och allt annat nödvändigt utrustning för en 740-E38.

Den bilen hade fulldokumentation och motorn kändes rätt, inga missljud eller annan tecken på defekt-motor. Automatlådan verkade helt perfekt, växlade mjukt och fint. Saken var att jag trodde först att det kanske var skummisar som annonserat bilen eftersom det fanns endast två bilder på bilen i annonsen, en på bilens front och en annan från långt avstånd i en källargarage. Så vi var lite tveksamma och ringa till honom först, men eftersom de två andra bilarna visat sig vara dåliga så ringde vi han, då svarade en kvinna som sa sig vara hans sekreterare och han var inte anträffbar på en halvtimme. Efter en stund ringde vi igen och frågade efter adressen (eftersom adressen stod inte med i annonsen). Vi fick ett adress och då parkerade vi våran bil på en marknadsplats och tog en taxi dit och när vi kommer fram så visar det sig att killen var arkitiekt, en man i 45-50 års åldern. Så för att göra en lång historia kort, bilen var kanon, vi åkte med honom och avregeisterade honom, försäkrade bilen, skaffade exportskylltar (klockan var faktiskt 2 och de hade öppet) många säger att de inte tar emot folk efter 12, men det gjorde de, när vi var klara så var klockan nästan 4.

Så jag är ganska nöjd, fick med även 4 vinterdäck med fälgar. :)

------
Länk
Visa användare
2.093
Andersson_CSI
Då får jag lov att gratulera till nya bilen:)
Ska bli spännande att se bilder på den. Hoppas hemresan går smärtfritt om du inte redan är hemma igen.

/Fredrik

Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Tackar. Det kommer bilder också, men först ska jag skaffa 4 snygga fälgar till den. Den är inte direkt snygg med dem fälgar som sitter på nu:)

Jag är redan hemma, kom hem imorse vid tio tiden men det var jobbigt:(

------
Länk
Grodan: du måste ha 20" Alpinafälgar på E38:an ;))) inget annat!

Mvh Dragolito
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
gratulerar till den nya bilen!

___
Läs begagnatguiden!
Länk
Visa användare
2.093
Andersson_CSI
Instämmer med Dragolito, snyggare än så blir det knappast, skulle möjligtvis vara dessa som kan vara med och slås om första platsen: Länk

Släng upp lite bilder redan nu så vi får lite före/efter bilder och därmed kan jämföra. Det är alltid roligt. :)

/Fredrik

AM
2.177
AMET
Bmw 320da - 09
Bmw I3

CS 7425
Nå grodan, får vi så några bilder på pärlan snart?
Visa användare
ProPro-medlem
2.226
Jörgen
530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :)
325 E30 Cab-93a
750i-96
750i-90 Sv.såld 6200mil.
ja, det står ju "Händlerpreis", brukar inte vara bra bilar då...
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Bilder kommer snart:) Har varit och besiktigad bilen, fick underkänd på styrled(vänster). Men allt annat var i kanonskick. :)

------
Länk
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Jörgen: korrekt...
Asken

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.