|
|
|
|---|---|
|
tjena! jag undrar hur stor volym det är i toppen när kolven har nått öd på 2,5liters -89 tacksam för svar! | |
|
Enligt de uppgifter jag sett är en 325i topp 42cc. Men det är toppens volym. Du måste lägga till packning och volymen i blocket som är kvar när kolven står i ÖD. /Fredrik Skog |
|
|
tack för svaret! men kolven sticker ju upp i förbrännings rummet så det är väl snarare att man får dra av eller är det räknat på att kolven står i öd? |
|
Hello Nasty |
Mät med vätska så får du reda på hur mycket det är. MVH/Henrik Kör tills det rasar |
|
Om kolven sticker upp ur blocket måste du ta minus den volymen som sticker upp ur blocket. Är lite smålurigt att räkna ut volymen på en bit av kolven om den inte är platt, men allt går. /Fredrik Skog |
|
|
man vet ju borr/slag och komp förhållande borde ju räcka för att kunna räkna ut volymen i toppen |
|
|
Fick det till 53,3cm3 i m20 12v 2,5 liter. (komprimerad volym eller vad man ska kalla det) Kan ju stämma rätt bra om toppen e 42cm3. I min 87a så är kolvarna helt plana. (förutom ventilutskärning) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.