|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag undrar när sportstolar kom som tillval i E39? Sedan undrar jag också om en 3-ekrad sportratt (liknande M3 E36) fanns som tillval på tidiga E39or typ år 96-98? Undrar då jag sett en E39 med dessa tillbehör och undrar om det är eftermonerat eller original. Mvh Carl. Pärlan: Länk | |
|
Sportstolar liksom 3-ekrad M-ratt fanns mig veterligen att beställa under hela E39:ans produktionscykel! Med viss reservation för att M-ratten möjligen fanns från och med -97. Mvh, Kalle Racebilen: Länk |
|
|
Kalle Hansen>>Har du koll på vilken modell/motorstorlek av e39:an som var den sista som rullade av produktionslinan 2003 ?? mvh |
|
|
Städade på vinden för ett tag sedan och hittade lite gammal BMW-lektyr, bl a prislistan för E39 årsmodell 1996. Bilgalning som man är så bjöd den på lite kul läsning idag 10 år senare... Det står inget om någon "M-ratt" som tillvalsutrustning, däremot fanns Sport-läderratt (255) som extrautrustning för 2011kr till 523i. Detta tillval var gratis för 528i emligt listan. Är det denna ratt som är den tidiga, runda "M-ratten" för E39? Det står inget om sportstolar alls i 1996 års prislista, däremot fanns Komfortstolar (455) som tillval för (håll i er!) 30117kr, endast till 528i. Sportstolarna måste ha gjort debut senare på åtminstone de svensksålda bilarna. |
|
|
Kristoffer_L, När är broschyren tryckt? Jag kan ha fel för mig, men -97 fanns iaf M-sportratt, det är jag säker på :) Dutta, Nej, icke en aning! Mvh, Kalle Racebilen: Länk |
|
|
Prislistan är från Theanders i Lund, och tryckt 1995-11-15 för 1996 års modell. När jag tänker efter så fanns det faktiskt ingen svensk katalog för första årsmodellen av E39 1996 när jag+farsan hämtade prislistan. Blev lite besviken så jag fick istället hålla tillgodo med en katalog över E36 coupe istället som jag också hittade i samband med vindstädningen :-) Jag minns dessutom att säljaren berättade att hela 96års tilldelning av 523/528 var fulltecknade så ville man ha en E39 detta år fick man vänta på 97:orna som levererades nästan ett år senare. |
|
|
M-ratt gick att få från 9/96, den 3-ekrade sportratten likadan som i min M-paketade 540i E34? Den fanns från start, och är inte en M-ratt, även om den gick att få som kostnadsfritt tillval på M5 E34 modellår 1995. Sportstolar kom 3/96, inget av detta visste jag "exakt" innan jag tog reda på uppgifterna på schwacke.de, en stark rekommendation att kolla där om man vill veta detaljer om bilar från 1993 och senare. Mvh Stephan |
|
|
Tack Stephan, Då hade jag inte rätt, men inte helt fel heller :) Mvh, Kalle Racebilen: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.