AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
4.836

sugtrimma för 30 000?

Sida 3 av 3
jo
2.105
johann
M3 2001
M3 2005
Kan det inte vara idé att du byter upp dig till en M3?
Annars finns det kit från bl a Kelleners Sport för ca. 25 papp ink. moms och montering ssom ger ca. 40 hk.

Stöd Team Schwedenkreuz!
Länk
Visa användare
590
Bistec
M3 -94 banbil...
Sorry om tråden spårade ur lite, tog kanske lite väl fasta på din önskan om "riktig" banbil !!

Vad gäller sugtrimm så håller jag själv på att göra detsamma med min M20B25, eller bygger egentligen en helt ny M20B25 !!

Den får ett rejält uppsving och jag räknar med att öka effekten från 170 hk till omkring 250 hk och rejält mycket bättre vrid. Jag hoppas motorns totalkostnad hamnar omkring drygt summan du anger. Jag är dock dålig på din 24 ventilsmotor, men visst finns det en hel del du kan göra för 30.000 kr. Jag skulle vända mig till Köhler Motorsport i ett första steg, han om nån kan ju det där med att trimma sugmotorer på BMW....

Lycka till med trimmet och hoppas man får se dig på banorna under -06, finns ju inget som är så kul som att köra lite bana....;)
bm
2.125
bmw-andreas
M3E30 963hk@950nm
Køp nya kammar.
Montera M3 grenrør och sen ett sportsystem.
Sen mappa den tex hos turbocenter.
Montera M50 utan vanos insug också.

Det ær væl vad man klarar før 30000kr.
Jo
1.142
Jojje81
740ia -96 19"
325Ci M-paket
Wingard:

Undrar lite om enems kompressor sats.. har sett att du har den i en annons på blocket så jag måste ju fråga.. Hur pass bra gick bilen? Känsla osv.. berätta lite.

Mvh Jojje
Visa användare
1.460
a_wingard73
BMW M3 3,2 Coupe -97
haha skönt att stämningen lättat lite här=) Ang kompressorsatsen..: Hmm lite svårt att beskriva.. till en början direkt uppe hos enem så upplevde jag att bilen gick som ett skott, men senare så kändes den otroligt slö på mellanregistret.. Fick tips av ENEM att ändra bränsletrycksregulatorn eftersom de trodde den fick för mycket bränsle. gjorde detta men kände ingen större skillnad.. Efter mycket om o men så drog jag ut filtret så långt mot fronten som möjligt och skärmade av med en pappkartong=) (BARA för att prova asså) då gick den bra mycket bättre igen!!! Den fick alltså förmodligen bara för lite luft tidigare. själva känslan kan väl nästan beskrivas som en originalmotor fasst med bra mycket bättre kraft.. Karaktären på motorn kändes alltså ungefär som original. låter kanske tråkigt men det va det garantert inte=) Jag har bara rejsat lite mot en bil med satsen på.. En Volvo 850 t5/t5r vet ej riktigt. den är inte original och jag skulle gissa att effekten ligger runt 300 som de flesta andra chippade 850 turbos.. upp till ca 100 drog jag honom men sen gled han sakta förbi. Anser att min bil gick kanon, men de är riktigt vassa de där volvona....

Bistec: önskan om en riktig banbil står fortfarande kvar men det gällde inte min 328.. Med den vill jag bara ha en snabb gatbil som kan gå hyfsat fort på bana. runt 250 häst låter ungefär lagom..
tankarna snurrar givetvis runt m3 istället men de är ju bra mycket dyrare att äga.. jag e bara 22 år/ har hus och flickvän som kostar så man kan ju inte bara prioritera bilen... för att kunna bygga kul motor måste jag först bli av med kompressorsatsen vilket verkar svårt trots att jag har satt ett riktigt kanonpris på den.. Självkalrt blir det bankörning -06 men om det blir med originalmotor eller ej får man väl se... Har aldrig kört på Anderstorp förutom med en Pace car Volvo 245 när min brorsa körde 6 timmars vilket inte räknas.

Min farsa hade en 323 E30 för ca 6-7 år sedan som Motor Nord gjorde motorn till.. de borrade den till 2,6L och trimmade den av konstens alla regler.. Den hade omkring 210 hästar och gick riktigt bra! De tog ca 20kkr för att trimma den på det sättet, vilket jag anser va garanterat prisvärt. De har tydligen slutat med sån motorbearbetning tyvärr. E30 är en väldigt kul bil som inte kostar spec mycket.
jo
2.105
johann
M3 2001
M3 2005
Om en M3:a blir för dyr att äga så går det säkert att montera en M3-motor i din bil. :)

Kostnaden överstiger förmodligen 30' men det blir nog ettav de billigare sätten om man räknar hk/kr i slutändan.

Stöd Team Schwedenkreuz!
Länk
Visa användare
590
Bistec
M3 -94 banbil...
Hos Koed ( www.koed.dk ) får du en en renoverad E36 M3 motor för ca 39.000 kr inkl moms.

Det vore ju nåt....; )
Cr
1.381
Cruser
325i -92
328i-97 touring
va vill du ha för din 328 om du ska sälja?
Visa användare
1.460
a_wingard73
BMW M3 3,2 Coupe -97
100 000:- ev prutbart.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.