|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Grattis och välkommen till Z-flocken!! Tror det blir ett visst lyft med en M Roadster istället för Atosen. :-) /Caspar |
|
| Och Hobbe, Nej en atos och en Z3 har inte samma bakvagn! ;-) | |
|
Beppo: ***asgarv*** /Caspar |
|
|
Hehe...men man skall inte underskatta dom små bilarnas funktionalitet i statsmiljö...kunglig bil att fickparkera med....men det är väl iof det enda som är bra med den :) Jag nämde ngt om dyr försäkring tidigare....har lyckats komma ner i ca 1800e om året med 300e på vagnskada o 150 e på stöld mm... Vilken självrisk kör ni med? Har hör att många tyskar med m-bilar kör med 1000e i självrisk på vagnskadan.....lite saftigt tycker jag.... /Peter |
|
| 3.000kr i självrisk för vagnskada 0kr i självrisk vid skadegörelse | |
|
Kör med 6.000kr på vagnskadan. Prisskillnaden mot 3.000kr är ca tusenlappen så om jag inte är vållande till skada oftare än vart tredje år så lönar det sig.. Och så illa tror jag knappast att jag kör. /Caspar |
|
| 2500:- på vagnskadan. Ett byte till 5000:- skulle dra ner min premie med ca 700 pix per år. Funderar på om det är värt det. Om det händer ngt är ju inte 5 laxar så farligt heller i sammanhanget. | |
|
Tja! Tänkte bara informera om att jag har ett likn. klonk ljud åt bakaxelen/diffklumpen hållet Har haft det sedan jag köpte bilen och då hade den gått 2850 mil... man märker det genom att motorbromsa på lågväxel och sedan gasa till. Verkar vara som Caspar och andra säger ett normalt glapp. Mvh PG |
|
|
Hej Jag har precis samma symtom som dom andra grabbarna, och köper inte att det skulle vara ngt från bensintanken.... Jag fattar det som att BMW-meken har åkt med en vända i bilen o konstaterat att ljudet kommer från tanken (troligtvis för att han haft ngt liknande problem tidigare o då gjort en snabb slutsats). Jag är otroligt nöjd med bilen & är lika förvånad varje gång jag tittar på bilen utvändigt samt sätter mig i den, skicket är otroligt bra i varje liten detalj....säljer den aldrig, känns det som :) /Peter |
|
|
Har samma ljud i min roadster! =( drygt men det är som det är! men pinsamt när folk som åker med undrar va det är för fel me bilen! =( Sen kan ja tänka mig att eventuell köpare kommer fundera den dan man ska sälja den! M.E |
|
|
mAnGe-9 Tycker likadant, man känner alltid att man skall förklara ljudet om man har ngn med i bilen.... Jag har skrivit ut alla inlägg angående detta och lagt det till bilhandlingarna....kan vara bra att ha. Peter |
|
|
Hej igen! Kan också informera om att vår Audi A4 quattro klonkar på samma sätt dock mycket tystare, ett glapp i drivlinan får väl anses som normalt tycker jag särskilt på bakhjulsdrivna bilar. Mvh PG |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.